Annons:
Etikettallmänt
Läst 705 ggr
Josefinpersson
4/24/17, 4:19 PM

Torkade örter

Är det någon mer än jag som matar mina kaniner med torkade örter som tillskott istället för pellets? Jag ger dom 1/4 dl var, morgon och kväll. Nu när våren är här så har jag börjat plocka utifrån och torka, har hittills mest torkat kirskål, maskrosblad, brännässlor och lite snärjmåra. Ska torka så jag har hela nästa vinter. Är det någon som gör likadant? :D Långt inlägg nu men passar på att fråga om det är fler som plockar olika växter utifrån nu istället för köpta grönsaker? :)

Annons:
sossos
4/24/17, 6:34 PM
#1

Jag gör! Men har lite pellets också då min tjej håller hullet bättre då. Och så tjuvar jag lite färsk spenat och liknande från kylen lite då och då :P Blir mest kirskål, maskrosblad, brännässlir, persiska, tar även löven från kvistar jag torkat och använder det också. Vet att man kan torka bla ringblomma så tänkte testa i år :D

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Smultrondraken70
4/24/17, 7:15 PM
#2

Brukar torka rönnbär och ge som godis under vintern.

taxidriver142
4/25/17, 4:34 AM
#3

Jag ger min kanin torkade örter som tillskott varje dag. Men jag köper färdiga (och dyra) blandningar i zoobutiken.

Fokus_on_Pepsi
4/25/17, 3:37 PM
#4

Jag har en lantraskanin på 10 månader som ska börja äta bara gräs och växter när han blir över 1 år. Så jag brukar torka saker.

Upp till toppen
Annons: