Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1210 ggr
LilliesKanin
4/19/17, 1:51 AM

Promenad med kanin?

Hej, jag vill snart skaffa kanin, ska vara innekanin för jag bor i lägenhet och har inte tillgång till en trädgård med utehage eller bur ute. 

Undrar mest är det ett MÅSTE att gå på promenader med sele osv för i mitt område är det inte lämpligt eller passande att gå med kanin, bor i storstan och tycker inte att det skulle vara kul om min kanin blev överkörd av en cyklist… 

Kommer absolut ta med min kanin ut om jag åker till skogen eller stranden, men eftersom det inte händer så ofta vill jag bara veta om det är jätteviktigt att gå på promenader eller om man bara kan låta kaninen hoppa runt i lägenheten och leka.

Annons:
tiger tok
4/19/17, 6:20 AM
#1

Nej det måste man inte, men det är bra om man gör det så ofta man kan! Och kaninen ska få grenar att gnaga på från vissa träd, som du måste plocka ;)

tixEntry
4/19/17, 3:37 PM
#2

Nej, det är inget måste. Om du har kaninen helt eller delvis frigående inomhus räcker det. Det är självklart kul för kaninen att få komma ut ibland, men ta inte ut kaninen i stan om det är mycket bilar, folk och oljud så den slipper blir skrämd.

Du får då skaffa mycket stimulering inomhus, med grenar att gnaga på och tunnlar, hus och gömställen. :)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

MOJ
4/19/17, 7:11 PM
#3

Man måste inte gå ut med sin kanin, men det är viktigt att den får Motion en gång om dagen. Det kan vara att få springa fritt i lägenheten.

Upp till toppen
Annons: