Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 1602 ggr
Ainaz
2017-04-17 14:38

Rött kiss! Blod!?

Min kanin Mint fick lite gräs igår, och idag när jag skulle titta på hans toalett (Som kaninägare såklart gör och är inget konstigt…) Såg jag rött kiss!

Kan det bero på gräset? Jag blev jätte rädd för han har fått dålig aptit (Han fick sallad förut men han ville inte ha det och tro mig han älskar sallad vad som än händer!) Och han vilar jätte mycket är inte så aktiv dvs.

Annons:
Saga lover
2017-04-17 15:36
#1

Oj! Skulle ringa veterinär om jag var du eller kolla med annan kunning. När än i släkten gav för mycket morötter till sin kanin så kissade den rött, kan det vara något innehåll? Var det vanligt gräs? Hur mycket?

tixEntry
2017-04-17 15:55
#2

Det är många växter som kan ge rött kiss, och gräs kan kanske göra det med?

Men eftersom du skriver att han har tappat aptiten och inte rör på sig så är det nog bra att åka till veterinären med honom.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Ainaz
2017-05-03 17:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Han fick lite gräs nära infarten till parkeringen där vi bor när han är ute där och skuttar så äter han samma sorts gräs och ja han har blivit trögare än vanligt och aptiten är lite mindre än normalt. Här får ni en bild på honom när han inte är så aktiv. (Ganska ofta man måste trycka lite lätt på hans fot för att få igång honom, men det hållet bara i 2 minuter)

Sxne
2017-05-05 12:09
#4

Gräs kan orsaka rött kiss, ja.

Sedan kanske han bara har en dålig dag/är lite slappare än vanligt idag? Men varar det en lite längre tid,  så skulle jag uppsöka vet!

Upp till toppen
Annons: