Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 522 ggr
[EM L]
4/14/17, 10:35 AM

Skillnad mellan Hampa strö och Kutter spån?

Hejsan!

Snart är min spånbal slut och måste få tag på en ny ströbal. Har för mig att där jag köper mitt spån troligen har hampa eller lättströ. Förmodligen för att jag har sett det där.

Och vill prova på hampa eller lätt strö. Då jag har hört att det ej dammar, är ekologiskt och har en fräschare doft.

Men jag vill veta om det är värt att prova det? Flyger det runt lika mycket i lägenheten som spån?

/ med vänlig hälsning

EM L

Fråga: Vad använder du för strö?

Annons:
Ljungåsen
4/14/17, 9:05 PM
#1

Jag har lättströ till mina kaniner, och tycker det fungerar bra. Det dammar nästan ingenting, och suger upp bra. Och som bonus fastnar det inte i pälsen, inte ens om de gräver i det.

Hästbäst
4/14/17, 9:18 PM
#2

Jag har "träpellets" de finns på granngården och man brukar använda det till hästar. Det dammar ingenting eftersom man måste blöta upp det innan, sedan när man lagt in det i buren ligger det väldigt bra och fast.

Hästar är våra bästa vänner

Smultrondraken70
4/14/17, 9:24 PM
#3

Lättströ av hampa. Jättebra! Luktar fräscht, suger bra, samt är skönt för tassarna! Kutterspån skräpar mycket mer och fastnar överallt.

Hästbäst
4/14/17, 9:31 PM
#4

#2 På undervåningen i den ena buren använder jag matta. Träpellets använder jag i deras bodelar resten har jag matta, då det är enklare att städa, inte skräpar ner något och blir mindre inbjudande att använda som toa.

Hästar är våra bästa vänner

tiger tok
4/15/17, 8:25 AM
#5

Kaninerna jag "jobbar" med går i stora gårdar med sand. I sina hus har dem halm.

Upp till toppen
Annons: