Annons:
Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 603 ggr
Emmai
2017-04-07 19:27

Börja hoppa med kaniner

Hejsan! Jag funderar på att i sommar bygga lite fler hopphinder, har bara ett, så jag sedan kanske, om dom vill kan börja hoppträna dom! Dom är dock 5 år, är de försent? Den ena gillar att hoppa upp o ner mellan buren o hagen, när man har de öppet. Och när han ska släppas ut i hagen/gå i koppel brukar han själv hoppa ut/in ur buren. Och de är kanske 20-30cm högt. Funderar som sagt att börja bygga några hinder, för att sedan prova hoppa med kaninerna. Dom brukar springa runt i hagarna, och en av dom, den aktivaste, som gillar o hoppa är den som springer runt mest ;) Man vill ju helst inte bygga hinder i onödan, men jag gillar ändå att bygga o pyssla.. så de blir väl bara kul, men helst vill man ju att dom kommer till användning också! Vad tror ni, ska jag prova bygga några hinder o sen hoppa med dom? Eller är dom för gamla? Kommer de bli svårt att lära dom hoppa när dom är så gamla? Tacksam för svar! :D

Mvh,
Emma
ʕ•ᴥ•ʔ

Annons:
Katniss
2017-04-07 20:07
#1

Nej,det tycker jag inte. Började träna anton vid den åldern.. han var jätteduktig och kämpade på (för godisets skull 😂) Men börja smått o stressa dem inte 🙂

R.I.P. Anton 💔

sossos
2017-04-09 10:15
#2

Kör på med bygget! Är aldrig för sent så länge kaninen vill. Finns många klipp på youtube om hur du lär kaninen att hoppa. tycker de inte är kul kan du säkert sälja hindrerna. Men tänk på att de ska vara rivbara åt båda håll och inte ha utstickande spikar eller liknande ;)

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Upp till toppen
Annons: