Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 440 ggr
[EM L]
2017-04-05 14:56

Lite orolig över Mira.

Hej!

Kommer med ett problem som finns hos dom flesta kaninägare.

Min älskade lilla Mira vägrar att äta hö ur en höhäck, höboll, ja allt som gör att hon ej ska kissa på höet.

Hon äter lite hö. Men inte mycket. Pluttarna är små och mörka.

Om hon har det löst så äter hon mängder. Men då drar hon allt hö dit. Och höet måste slängas. Har haft hö i hela buren flera gånger och då drar hon inte bort höet till sin kissplats. Jag småstädar hos henne flera gånger om dan och när hon hade hö i hela buren så hade hon ett tjockt lager med spån under. Hon älskade det och vill gärna att hon ska få det så.

Så min frågan är om jag kan ha löst hö i hela buren om den småstädas flera gånger om dagen? Kiss och bajshögar tas bort då.

Annons:
eelliieeee
2017-04-05 17:16
#1

Alla mina kaniner har hö i hela burarna med ett lager spån under och så har jag alltid haft till mina kaniner de senaste 10 åren. Har en toalett till dem också där de gör sina behov så det inte kommer massa kiss eller bajs i höet. Ger dem nytt varje dag och ser till att det alltid är fräscht så jag tror absolut att du också kan ha det! Det viktigaste är att din Mira får i sig mycket hö och då kan det få vara lite stökigt :D

[EM L]
2017-04-05 17:59
#2

Ja=) Tack!

sossos
2017-04-05 19:36
#3

Varför inte? :P

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Upp till toppen
Annons: