Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 597 ggr
smellcaramell
4/2/17, 8:59 PM

Körtlar som producerar illaluktande sekret

Min hankanin(okastrerad) är rätt dålig på att hålla rent kring sitt kön, mer specifikt så tvättar han inte bort sekretet som bildas i "fickorna" kring könet, jag funderar på om detta kan bli bättre efter kastration? Han skvätter nämligen inget eller så och har ingen annan anledning till att kastrera honom, har behövt tvätta bort detta sekret 2 gånger under hittills och han är ca 1.5 år nu så det är inte alls ofta men det luktar långt ifrån gott… 😮

Annons:
emms
4/8/17, 5:29 PM
#1

Min hane jag kastrerade sent, runt året, blev inte bättre på att tvätta sig där. Min hane jag har nu som jag kastrerade precis när han blev könsmogen luktar absolut ingenting. 

Har du inget problem med att ha honom okastrerad skulle jag fortsätta tvätta rent. En tops doppad i lite vatten. Gör man det samtidigt som kloklippning blir det aldrig så mycket att det luktar i ett helt rum 😉

Emma

smellcaramell
4/8/17, 5:53 PM
#2

#1 Okej då får han fortsätta vara okastrerad :) Dock är det svårt att få till det till en rutin i och med att han skarpt ogillar att bli lyft/ligga på rygg och han är långhårig så helt omöjligt att tvätta rent när han står på alla fyra så att säga. Vill ju vänja honom vid att bli hanterad men det "förstörs" ju om han måste utsättas för det trauma det innebär att bli vänd på rygg och dessutom ha någon som pillar o grejar kring hans kön..

Upp till toppen
Annons: