Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1113 ggr
astrid ah
2017-03-30 16:41

inte rädd men aggressiv

Hej! 

Jag har haft min  kaninhona i runt tre år. Fick henne när hon var nåågra månader men hon har aldrig blivit riktigt tam. Hon kommer fram till mig och kna äta ur min hand när jag matar henne. Hon kommer fram och nosar och sätter tassarna på mig, ibland får jag klappa henne men jag slutar om hoppar undan. Jag har försökt träna henne på att bli buren men har tagit en paus nu. Hon har fått något mjäll på ryggen och tappade päls som har vuxit tillbaka men huden ser inte frisk ut. Problemet är att när jag ska lyfta upp henne så blir hon så aggressiv att jag blir rädd. Hon vet att jag inte är farlig men verkar hata mig i dessa situationer. Jag måste ju ta upp henne för att undersöka henne. Snälla om någon har något tips? för att göra henne lugnare för att kunna bära upp henne. ;)

Annons:
Hästbäst
2017-03-30 16:54
#1

Aggressiva kaniner är oftast rädda så du får försöka visa att du är snäll🙂

Hästar är våra bästa vänner

Fridaaaa
2017-03-30 16:59
#2

Bästa är att locka in henne i transporten och ta til lveterinär ändå.
Och sedan börja träna på att bli fångad och lyft efter besöket

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Exempeel
2017-04-04 12:57
#3

Är det bara när du försöker lyfta henne som hon blir aggressiv? Skulle isåfall tro att hon antingen har ont eller så är hon rädd. Jag skulle kolla upp om hon har ont, har hon inte det så får du börja med att bygga upp förtroendet och sedan kan du börja träna på att lyfta.

Exempel the bunny 

Instagram | Facebook | YouTube

Upp till toppen
Annons: