Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1294 ggr
Bea&Tyra
2017-03-26 23:39

Kaninhane till avel sökes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej vi har en mycket fin och trevlig kanin hona på 1,5 år som vi gärna skulle vilja försöka avla på. Hon är en dvärgvädur så helst en dvärgvädur hane men inget krav. Viktigaste är att han har ett bra psyke.

Annons:
Kaninenochjag
2017-03-27 01:01
#1

Vart någonstans? Har en Hane, Dvärgvädur Japan G/S! <3

Bea&Tyra
2017-03-27 01:05
#2

Kul :) Vi bor i stenhamra Ekerö kommun. Var bor du?

tixEntry
2017-03-27 12:41
#3

Har du något speciellt syfte med kullen? De flesta avråder från Att ta en kull bara för att, även om båda föräldrarna är rastypiska, med bra temperament, etc - det finns många kaniner som ingen vill ha, och det är bättre att ta hand om en omplacering än att ta nya kullar.

Har du köpare? Har du plats för kaninerna om de inte blir sålda? Tänk om det blir fem hanar och ingen blir såld? Har du då fem separata burar att ha dem i? Det är mycket att tänka på.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Bea&Tyra
2017-03-27 14:13
#4

Våra kaniner är båda omplacerade. De hade haft ett bra hem tidigare och har båda ett riktigt bra spyke. Det är mina barns kaniner men jag har ju det yttersta ansvaret. Dottern är så duktig på att ta hand om kaninerna så därför Skulle vi försöka se om hennes kanin kan få en kull. Hon har många kanin intresserade kompisar men hittar vi inga trygga hem Vilket jag har mycket svårt att tro så får vi behålla de 5 kaninhanarna. En kanin hade vi tänk behålla själva iallafall för plats det har vi gått om. Så skulle va kul om vi hittar en bra kaninhane. Kommer aldrig låta ungarna flytta hem till någon som jag känner mig osäker på då behåller jag de hellre själv för hemma hos oss vet jag att de mår bra.

CorneliaAndersson
2017-03-27 23:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Vart ligger Ekerö? 

Jättedålig på geografi!

Själv bor jag i Nordöstra Skåne och har denna fina hane (korsning dvv/lejonhuvad, som har härstamningsbevis). Vill dock gärna isåfall veta lite mer om honan och sådär :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Bea&Tyra
2017-03-28 15:45
#6

Hej jag tror tyvärr att Skåne är lite långt bort. Ekerö ligger i Mälaren alltså i Stockholms området. Ta med henne på en liten tur ända ner till Skåne tror jag kan bli lite väl påfrestande.

Annons:
CorneliaAndersson
2017-03-28 15:54
#7

#6 Oj, ja där ser man ;)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Bea&Tyra
2017-03-29 19:48
#8

Det finns inga kaninhanar i Stockholms området?

HalmbyDjurgård
2017-03-29 21:46
#9

Jag bor i Uppsala och har dvärgvädurhane i färgen white svart. Annars har jag gotlandskaninhanar, Stor Silverhane eller hermelinhanar (om du vill ha någon korsning). ;)

Bea&Tyra
2017-03-31 13:48
#10

Ja absolut. Uppsala är ju ingen jätte lång biltur. jag är nog och främst intresserad av dvärgväduren men om han inte skulle vara på humör så kan jag absolut kunna tänka mig de andra raserna. För mig är det viktigaste inte att de är renrasiga utan att det blir trevliga kaniner. Kan jag komma i kontakt med dig på något sätt. Jag kommer självklar även erbjuda ersättning som vi kommer överens om för besväret.

HalmbyDjurgård
2017-03-31 15:07
#11

Du kan maila halmbydjurgard@gmail.com :)

HalmbyDjurgård
2017-03-31 15:08
#12

Och dvärgväduren är ALLTID på humör! ;D

Upp till toppen
Annons: