Annons:
Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1017 ggr
[EM L]
3/22/17, 4:13 PM

Hej! Alla Lejonkaninsägare.

Nu blir det interjuver med dom med Lejonkorsningar, Lejonhuvad kanin och Lejonhuvad dvärgvädur interjuvade🙂

Här nedan är det frågor som man ska svara på. Interjuverna läggs sedan in på bloggen som finns länkad i min signatur.
------------------------------------------------------------------------------------------------------

Namn:

Ålder:

Landskap:

Varför just Lejonkaninerna?:

Hur tycker du dom är i temperamentet?:

När fastnade du för Lejonkaniner?:

Varför?:

Hur länge har du haft Lejonkaniner?:

Fördelar med Lejonkaniner?:

Nackdelar med Lejonkaniner?:
Bild:

Annons:
tixEntry
3/23/17, 11:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#1

Namn: Malin

Ålder: 14 år

Landskap: Västergötland

Varför just lejonkaniner?: Det var lite av en slump. En kompis hade nyss fått en kull mellan sin lejonhuvade och sin dvv, och jag ville ha kaniner. Så det blev som det blev. 

Hur tycker du de är i temperamentet?: Tja, det är ju väldigt individuellt, men Simba (a.k.a Björn, Skrutt och Köttbulle) är extremt lugn. Han verkar vara halvt döv och är väldigt nyfiken, ganska smart och väldigt gosig. Dock helt galen när det gäller mat.

När fastnade du för lejonkaniner?: Vi skaffade dem för snart tre år sedan, och det var som sagt en slump att det blev just den rasen. Men någon mindre ras hade vi i alla fall ställt in oss på.
Balthazar hade stående öron och noll man. Simba är mer "blandrasig", med ett öra han kan ta upp och ett som alltid ligger ner (bedårande enligt mig) och en kort man.
Varför?: När vi hälsade på hos dem första gången hade de precis börjat skutta ut ur buren själva och de verkade så himla mysiga. Jag valde de två som verkade nyfiknast på mig, helt enkelt.
Hur länge har du haft lejonkaniner?: Simba är idag exakt två år, elva månader och åtta dagar gammal, och de var åtta veckor när vi fick dem, matten får du lösa själv x)
Den andre, Balthazar (a.k.a Boss och Plutt) , rymde dock i februari förra året och har inte kommit tillbaka, så nu bor Simba ensam.
Fördelar med lejonkaniner?: Extremt gosiga om de är bra behandlade, nyfikna och lättlärda.
Nackdelar med lejonkaniner?: Tovor i manen är väl den största nackdelen, och det är ju lätt att lösa… :)
Bilder: 1: Solsken
2: Flygplan är läskiga
3: Nom nom
Hah x)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

[EM L]
3/25/17, 4:12 AM
#2

PUTT!

Smilla Kanin
3/25/17, 8:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Namn: Amelie Ålder: 14 år Varför just lejon? Ja, helt ärligt så var det nog en slump. Jag hade alltid velat ha en kanin, så när en släkting hade en kull med lejonkorsningar och lilla Lollo, då kallad Hugo, var kvar bestämde mamma att vi skulle köpa henne. Så var inte direkt så att jag valde rasen på det sättet, men bättre ras kunde jag inte få. Hur tycker du de är i temperamentet? Mina lejon är hur goa och snälla som helst. De kan vara lite sprattliga i famnen när de är ivirga på att komma ut. Men de är så himla mysiga och personliga, bättre temperament är svårt att hitta. När fastnade du för lejonkaniner? Jag är inte jätteförtjust i helt fluffiga kaniner med fluff över hela kroppen, men med lite man och fluff går bra. Imse är perfekt tycker jag, haha. Men fastnade för de, ja det var nog när Lollo flyttade hem till mig, ännu mer fäst blev jag nog när Imse flyttade hit också. Varför? Helt enkelt för att jag tycker att de har ett underbart temperament. Sen lite fluff är alltid bra ;) Hur länge har du haft lejonkaniner? Drygt 3,5 år, lite mer :) Fördelar med lejonkaniner? Gosiga och snälla, mycket päls att borra ner huvudet i. Bra handvärmare på tävlingar :P Nackdelar med lejonkaniner? Tovor i pälsen, därför skulle jag helst inte vilja äga en helt fluffig kanin då jag tror att jag kanske har en liten svaghet att borsta pälsen så den inte tovar sig. Imse på bilden :)

Upp till toppen
Annons: