Annons:
Etikettallmänt
Läst 509 ggr
Fannyshamster
2017-03-21 13:24

Lite frågor

Hej, jag har tankar på att köpa en dvärgvädur men jag har lite frågor:)) 1. Ska man ha 1 eller 2 och vilket kön är bäst för nybörjare 2. Vet ni bra tips? för att bygga en egen kaninbur? Hade tänkt bygga en med en stor Hage 3. Bra sidor man kan läsa på 4. Vet ni nått annat och viktigt så kan ni skriva det // Fanny<3

IF the way don't go right, go left

Annons:
Josefinpersson
2017-03-21 14:41
#1

Jag tycker att kaniner alltid ska vara minst två stycken eftersom att det är väldigt sociala djur, kastrerad hane och hona brukar funka allra bäst. Helst ska en kastrera honan också eftersom 75% eller liknande får livmodercancer mellan 2-5 år annars.. :/ Jag har haft 2 honor som har funkar jättebra tillsammans men då var det mor och dotter, funkar nog likabra med honor från samma kull. Hanar brukar dock inte komma överens alls med andra hanar :) Lycka till!

Fannyshamster
2017-03-21 14:46
#2

Tack❤ Men om man lägger minst 4 timmar om dagen på att pyssla och gosa med dom måste man ha 2 då??

IF the way don't go right, go left

tinybus
2017-03-21 15:06
#3

#2, är det en utekanin så är den ändå ensam 20h om dygnet..

För att svara på dina frågor.
Finns inget kön som är 'bättre' för nybörjare än det andra. Beror helt på kaninen och vad du gillar. Finns ofta annonser ute med redan färdigbondade par, det kanske skulle vara något? 

 Gör hagen såpass hög att du kan själv stå upprätt i den. Använd rejäla reglar och rovdjursäkert nät. Gräv ner nätet längst kanterna så kaninen inte gräver sig ut/andra djur gräver sig in. Flera gömställen och se till att de alltid har tillgång till torra, dragfria platser. 

Kaninmagazinet.se har rätt najs information om det mesta, så jag skulle börja med att kika in där.

Fannyshamster
2017-03-21 17:17
#4

#3 tack

IF the way don't go right, go left

Fannyshamster
2017-03-22 12:57
#5

Putt

IF the way don't go right, go left

minibini
2017-03-22 20:42
#6

Har skrivit ett bra arbete i skolan om kaniner det är lite stavfel och så som ska rättas men jag fick A på den så all fakta är korrekt om du vill kan jag säkert skika fet du vill veta ur den

Annons:
Fannyshamster
2017-03-22 21:09
#7

Mm gärna #6

IF the way don't go right, go left

Upp till toppen
Annons: