Annons:
Etikettbilder
Läst 743 ggr
Micc
3/16/17, 6:48 PM

Kastrerad kanin, pellets eller critical care?

Hej! Min kanin kastrerades idag och jag har lite funderingar om skötsel nu efteråt då vi fick olika rekomendationer(om tex mat) från ett skrivet papper som veterinären skrivit under och sköterskan som vi pratade med när vi hämtade honom. Om han vill äta pellets (selective) är det då bättre än att försöka få i honom critical care? Sköterskan sa att han skulle få critical care och på papperet står det att de ska ges om han vägrar äta? Har provat ge honom critical care men han sprang fort iväg från skeden. Pellets däremot äter han(har bara gett honom kanske 3 hela sammanlagt) Vad fick ni för råd av veterinären efter kastrering?

Annons:
Fridaaaa
3/16/17, 7:17 PM
#1

Kommer han inte igång med att äta alls ja ge CC då.ANnars ha hö framme i buren i första hand, annars pellets, lite gurka eller äpple tex, bara så han kommer igång :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tinybus
3/16/17, 7:23 PM
#2

Äter han (pellets/hö) och dricker så behöver du inte ge cc :-)

Micc
3/16/17, 8:45 PM
#3

Tack för era svar😊 jag ringde till strömsholms djursjukhus för en stund sedan och frågade om råd och dom sa att jag skulle följa hemgångsråden (papperet) så nu struntade jag i vad sköterskan sa och gav honom pellets (kunde ge honom hälften av det han brukar få nu ikväll sa dom när jag ringde) han åt det glupskt, har även gett honom en liten bit morot och han har gnagt slut på två smala äppelpinnar så jag tycker inte han verkar ha problem att äta som tur är. Hö har han bara ätit lite av sen vi kom hem, druckit har han gjort. Nu får vi hoppas att ha äter mer hö inatt! Ska iaf ställa klockan och gå upp och titta till honom❤

Upp till toppen
Annons: