Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 866 ggr
emeliesju
2017-03-14 17:11

Omplacering "problem" kanin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag har nu insett att jag inte kan ha kvar min Rufus då situationen inte är hållbar. De flesta jag pratat med rekommenderar avlivning med jag vill ändå ge honom en sista  chans då han är väldigt social och levandsglad (gör massor med glädjeskutt).

Rufus är en dubbelmanad lejonhuvad kanin på ca 1 år som jag tog över för ett halvår sen från en barnfamilj. I början när jag tog över honom gjorde han utfall mot mig och min sambo. Efter ca två månader vande han sig vid oss och utfallen slutade. Dock händer det fortfarande ca 1 gång i månaden att han biter oss oprovocerat vilket gör att jag aldrig riktigt kan slappna av med honom då jag är rädd han ska bitas.

Han attackerar och biter även alla mina gäster som kommer hem till oss  vilket gör att han alltid måste vara instängd när jag får besök. I och med dessa attacker vågar jag inte lämna bort honom till någon kaninvakt och blir därför väldigt låst.

I övrigt är han väldigt social, skuttar alltid fram och hälsar och vill gärna sitta med i soffan. Han är snäll och sitter still vid pälsvård och kloklippning, bra pälskvalité och får sällan tovor. Kastrerad.

Hos oss bor han tillsammans med en hona vilket funkat bra och de får gå fritt i lägenheten.

Jag hoppas hitta någon som är villig att lägga ned lite tid på honom och kan träna bort aggressiviteten (om det går). Vill gärna undvika avlivning. Finns i Stockholm. Kan ev fraktas till Örebro och Dalarna.

Annons:
kaninloveeer
2017-03-19 20:33
#1

Jag tar gärna emot. Jag har lång erfarenhet utav kaniner, mina föräldrar hade redan en kanin när jag föddes så det är min vardag. Jag har även haft många problemkaniner så är inte dugg rädd för "problem" kaniner och kan lägga ner mycket tid på dem.🙂

Upp till toppen
Annons: