Annons:
Etikettallmänt
Läst 919 ggr
Moast
2017-03-13 18:59

Vad ska han heta??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har en väldigt rolig nyhet, om ca. 3 veckor kommer den här söta lilla kaninen flytta hem till oss. Det är en lejonhuvad hane, rysstecknad, zobel blå. Ni får jättegärna komma med olika NAMNFÖRSLAG gärna lite äldre namn. Det skulle också vara gulligt om han blev döpt efter nån tecknad figur eller liknande. Hans kompis kommer eventuellt heta Rus och är en viltgrå hona. OBS. Bilden är tagen av uppfödaren!

Annons:
andres
2017-03-13 19:10
#1

Lille skutt är väl bra.

[EM L]
2017-03-13 19:25
#2

Lotus

Lepus

Titanic

Uno (Ett på spanska)

Love

tiger tok
2017-03-13 19:58
#3

Sven?

tixEntry
2017-03-14 08:36
#4

Milo/Milou
Algot
Caspian
Lille Skutt, skulle ju varit urgulligt x)
Boris
Alvar
Fritz
Östen

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

moln50
2017-03-14 12:27
#5

Sune

Moast
2017-03-14 14:58
#6

Gulliga namn! Har själv tänkt på Lotus, Charlie, Vilgot, Fozzie eller Poppe mest. Men skriv gärna fler förslag!

Annons:
moln50
2017-03-15 00:13
#7

Uffe                                                                                                                                                                     BamBam                                                                                                                                                                      Zorro                                                                                                                                                                            Joker

HalmbyDjurgård
2017-03-15 01:31
#8

Jag tycker det är kul med namn som hör ihop. En kennel som jag hade praktik på förut hade två katter som hette Esme och Ralda. När hon ropade på dom lät det som "Esmeralda". En av hennes valpköpare hade en hund som hette Pi och en som hette Raja. När hon ropade på dom lät det som "Piraya". Jättefinurligt tyckte jag! :) Kanske något som matchar med den andra kaninens namn (även om det kanske inte riktigt var det du sökte..)? T.ex. Kärlek och Rus (Kärlek(s)rus). Eller Glädje och Rus (Glädjerus). Eller annars något annat tema, t.ex. rim? Kanske Bus och Rus? Vi har två hanhundar som heter Scrappy och Scooby (och tidigare även en Shaggy men han lever tyvärr inte längre). Alla namn från Scooby Doo. Och så har vi två tikar med bilnamn. Shelby och Subaru. Har även haft skäggagamer som hetter Deimos och Phobos (som Mars två månar heter). Just nu har jag även tre dvärgvädurar med namnen Stella, Luna och Galaxy. Matchar också bra. Och så har vi Cookie och Candy (gotlandskaninsystrar) och Marie och Curie (också gotlandskaninsystrar). Pang-Ägg och Eggbert är ett zobel blå hermelinpar vi har. Två white svarta hermeliner har också namn efter sina föräldrar. Mamman heter Frida och pappan heter Mannen. Ungarna fick därför heta Manfrid (MANnen + FRIDa) och Manda (MANnen + friDA). Hängde ni med?? ;) En period hade vi bara katter som började på T. (Bl.a. Tuss, Tundra, Teo, Toléo, Tudor, Trulls, Trocadero, Trio, Terragona, Twix, Trullan, Tequila, o.s.v. Kommer inte ihåg resten just nu..) Råttor som hette Dixie, Sally, Mollie, Millie och Mollen. Salamandrar som hetter Simmy och Sally (Sally igen.. dålig fantasi..) O.s.v, os.v… Vi har haft många djur med matchande tema på namn. ;) Ursäkta att det blev så långdraget!

iWontBite
2017-03-16 10:27
#9

Sus 😃

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

tixEntry
2017-03-16 10:34
#10

Vide😍
Storm
Milton
Epsilon
Hjalmar

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

KaninCupcake
2017-03-17 17:28
#11

Vilde

Daim

Dumle

Bounty

Twist

Snickers

Toblerone aka Tobbe

Lite choklad namn :) Mina två honor heter Polly och Plopp.

Kolla in kaninernas sociala!

Instagram: _chocolate_bunnies_

Youtube: Polly, Plopp & Company

Ulvelin
2017-03-17 19:44
#12

Pepzi

Moast
2017-03-17 20:28
#13

Gulliga namn! Gillar Bounty (tänkte faktiskt på det namnet när min katt skulle döpas), gillar även Pepzi! Fortsätt skriva namn ni gillar!

Annons:
Moast
2017-03-17 20:45
#14

Har även tänkt på namnet Frasse, tycker han ser ut att passa i det…

tixEntry
2017-03-17 20:52
#15

#14 Frasse passar väldigt bra :)

Några liknande x)
Frans
Krasse
Lasse

Eller kanske Fritz ändå…? x)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

sossos
2017-03-17 21:35
#16

När jag se honnom ser han ut som en Minou eller Milo :P

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

[EM L]
2017-03-18 08:31
#17

#16 Lägger till Milou(Uttalas Milou.) 😍 Älskar det namnet, kom på det när du skrev Minou eller Milo.

Moast
2017-03-18 12:29
#18

Tycker också jättemycket om namnen Milo, Minou och Milou!

sossos
2017-03-19 10:49
#19

#17 Hur är skillnaden på uttal mellan Milo och Milou? Betonar du u´et? För jag ser det bara som en lite roligare stavning😛 Men Milou med betoning på u´et är också jättefint!

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

[EM L]
2017-03-19 12:25
#20

#19 Jag betonar u´et🙂😍

Älskar dom namnen

Milou

Minoua

Minou

Miloua

Annons:
moln50
2017-03-19 13:02
#21

Wilbur

sossos
2017-03-19 13:23
#22

#20 Ja det finns så många sätt att uttala haha Mino (miino) Minou (minoo) Minou (minou) Milo (miilo) Milou (miloo) Milou (milou) Mest av dom gillar jag nog Milo (miilo) Milou (miloo) och Minou (minoo) :P

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

moln50
2017-03-19 16:45
#23

Kalle                                                                                                                                                                                Knatte                                                                                                                                                                          Fnatte                                                                                                                                                                          Tjatte

Moast
2017-03-20 19:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Nu är iallfall honan här, hon kom hit igår och är jättemysig! Vi har tänkt om lite med hennes namn och tänker att hon kanske ska heta Twix.

[EM L]
2017-03-20 19:49
#25

#24 Det passar henne jättebra! Söt kanin=)

Upp till toppen
Annons: