Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 618 ggr
kaktusglass
2017-03-11 11:55

Kanin slutat äta

Hej! Min kaninhona sprang bort för ca 5 dagar sen och nu har min hane börjat bli deprimerad. Håller fortfarande på att leta efter min älskade hona men inte hittat något.. (skapade en annan tråd om det, under "kanin bortsprungen"). Iallafall, nu har min hane gått från att skutta runt i hagen och nästan "attackerat" maten när den kom till att sitta i ett hörn i buren och inte röra varken mat eller vattenskålen. Sitter och håller honom sällskap i timmar varje dag, men han morrar bara åt mig.. Banan och morot (hans favoritgrönsaker) äter han men inget annat. Han kan ju inte leva på det så hur ska jag få honom att äta igen?? Ska jag söka veterinär eller finns det något annat sätt? Letar efter min hona varje dag och har satt ut lappar men tror inte att hon klarat sig då hon bara är 8 månader gammal… 😞

Annons:
[EM L]
2017-03-11 13:49
#1

Ring veterinären!

Du kan även stödmata honom med CC.

Tvinga honom att äta hö.

tinybus
2017-03-11 14:09
#2

Säger som #1, stödmata, ge vatten och ring vet. 
Du har ingen annan hona du kan sätta ihop honom med?

kaktusglass
2017-03-12 12:28
#3

Hej, tack så mycket för svaren! Nu har jag börjat få honom att äta lite hö och några pellets om jag matar honom från hand, så tror att jag avvaktar med att ringa vet. Han äter också gräs i hagen 🙂

tinybus
2017-03-12 12:38
#4

Härligt! :-)

Upp till toppen
Annons: