Annons:
Etikett: mÄste-skriva-av-mig
LĂ€st 836 ggr
kaktusglass
2017-03-09 20:30

Kanin bortsprungen đŸ˜„

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Min kanin har pĂ„ nĂ„got sĂ€tt tagit sig ur buren natten den 7/3-17 (tisdags). Har letat i skogar, tomter, under mörka smĂ„ "grottor" nĂ€ra hemmet och sjĂ€lvklart överallt i buren. Min frĂ„ga Ă€r nu hur stor chans det Ă€r att hon har överlevt. Bor ganska lĂ„ngt ute pĂ„ landet, det skiftar just nu mellan -3 till 2+ grader och det Ă€r ca 25 cm snö pĂ„ oplogade omrĂ„den. Hon Ă€r ca 8 mĂ„nader gammal (inte alls gammal alltsĂ„..) och Ă€r ganska stor, tror hon vĂ€ger runt 2,5 kg. Hon Ă€r hoppkorsning. Kompostgaller Ă€r nedgrĂ€vda ca 1 meter under "staketet" och finns inga tecken pĂ„ att varken Lucy (kaninen som sprungit bort) eller en rĂ€v eller annat djur grĂ€vt sig under. Hon har en kaninkompis, hermelin, som inte visar nĂ„got som helst tecken pĂ„ att nĂ„got hĂ€nt, han Ă€r mest ensam och ledsen. Har stĂ€llt ut transportbur med filt, halm frĂ„n buren, hö, pellets och morötter. Har Ă€ven gĂ„tt med kaninkompisen i skogen och runt tomten för att se om hon kommer fram, men har inte sett nĂ„got. Hur lĂ€nge klarar sig en 8 mĂ„nader gammal hoppkorsning i det vilda i (max!) 3-? Är sĂ„ sjukt orolig, ska sĂ€tta upp lappar i omrĂ„det men skriver hĂ€r ocksĂ„. JĂ€ttetacksam för svar! 😱 PĂ„ bilden Ă€r Lucy och hennes kaninkompis Silver, Lucy Ă€r den flĂ€ckiga till höger.

Annons:
tiger tok
2017-03-09 20:34
#1

UngefÀr vart bor du?

Pia-69
2017-03-09 20:46
#2

Kan det vara stöld?!ï€”ï˜ą


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Whippet
2017-03-09 22:26
#3

Vill gÀrna hjÀlpa till men du mÄste skriva vart ungefÀr du bor <3

I'm out Vilar huvudet i handen

kaktusglass
2017-03-10 07:53
#4

Jag bor i Stockholm, ut mot Bullandö. Tack sÄ mycket för svaren!

sossos
2017-03-10 08:28
#5

Du ser inga kaninspÄr i snön utanför buren? Har ni mÄnga grannar, kan du frÄga dem om de sett nÄgot?

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

tixEntry
2017-03-10 09:20
#6

Du kan inte hitta nÄgra spÄr och följa dem? Leta under saker som altaner, lekstugor och bilar sÄ hon inte sitter och gömmer sig nÄgonstans.

sociala medier jag anvÀnder mer eller mindre:
Wattpad: virrig   á”•   Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds   á”•   Tumblr: lavendrclouds

Annons:
iWontBite
2017-03-10 13:04
#7

Om det handlar om en utekanin sĂ„ tror jag inte det Ă€r nĂ„gon fara alls för den att överleva i allmĂ€nhet just nu, men rovdjur Ă€r det som Ă€r största hotet đŸ˜ź

//PĂ€pple Holstwiik
HoppĂ­pollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Whippet
2017-03-10 13:06
#8

Kan du inte skriva lappar och sÀtta upp lite hÀr och dÀr samt lÀgga i dina grannars brevlÄda ifall de har sett nÄgot?

I'm out Vilar huvudet i handen

kaktusglass
2017-03-10 13:46
#9

Vi har 2 katter och jĂ€ttemycket rĂ„djur pĂ„ tomten sĂ„ svĂ„rt att se vad som Ă€r frĂ„n kanin tyvĂ€rr đŸ˜¶ Har sett en rĂ€v hĂ€r nĂ„gon gĂ„ng för 3 Ă„r sen typ, sĂ„ förhoppningsvis har hon inte gĂ„tt för lĂ„ngt och stött pĂ„ nĂ„gon. Har en den grannar, dock Ă€r dom flesta bara sommargĂ€ster men ska sĂ€tta ut lappar och lĂ€gga i brevlĂ„dor pĂ„ de grannar jag vet bor hĂ€r pĂ„ fulltid!

kaktusglass
2017-03-10 13:46
#10

En del grannar*

Whippet
2017-03-10 14:06
#11

HĂ€r Ă€r kaninspĂ„r. Hoppas du hittar din ninis â€ïž

I'm out Vilar huvudet i handen

kaktusglass
2017-03-10 15:55
#12

Åh toppen, tack! Ja det hoppas jag med đŸ˜ąâ€

Emmai
2017-03-10 16:09
#13

LÀst nÄgonstans att man Àven ska polisanmÀla, sÄ om nÄgon hittar kaninen ska den anmÀla de till polisen. FÄr dom in info om en kanin kommer dom dÄ kontakta dig. NÀr min sköldpadda rymde satte vi ut lappar i omrÄdet och la en lapp i varje brevlÄda. Vi letade i flera timmar i början men gav upp. Efter nÄgra dagar visade de sig att han var hos grannen, som dÄ sett lappen och kontaktat oss! Du kan ocksÄ plinga pÄ grannar i nÀrheten och frÄga om de har sett din kanin. Hoppas du hittar henne tillslut & att hon Àr oskadd <3

Mvh,
Emma
Ê•â€ąáŽ„â€ąÊ”

Annons:
kaktusglass
2017-03-10 16:37
#14

Emmai Tack sÄ mycket för ditt svar, började förlora hoppet dÄ hon varit borta i över 4 dagar nu, ska absolut lÀgga lappar och kolla med grannarna! <3

Upp till toppen
Annons:
Â