Annons:
Etikettkaninfotografering-tips-och-konstruktiv-kritik
Läst 2168 ggr
iWontBite
2/22/17, 2:55 PM

Blå dvärgharar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Annons:
iWontBite
2/22/17, 2:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

De är alltså blå zobel och blå otter. Och här viltblå 😉

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

sjukkatt
2/22/17, 3:01 PM
#2

Jättefina! Föder du upp?

sossos
2/22/17, 3:30 PM
#3

Hahah satt me min kompis på tåget o hon bara: O MY GOD Sofia, guuud va söta! En sån måste du ju ha" Svara typ: "Mm men deras temperament passar typ inte mig haha" Hon e ändå helkär och kmr förmodligen tjata på mig att bra tag XD Och jag håller med - söta som socker är de ju men verkar kräva väldigt mycket.

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

iWontBite
2/22/17, 3:58 PM
#4

#2 Jag menar väl att börja göra det förhoppningsvis, men tjejerna flyttade precis hit förra helgen efter LU så har inte kommit så långt ännu ;)

#3 Haha jag gillar att din kompis vill få DIG att skaffa en kanin ;) Ja de är ju lite speciella :P Ingen av mina är aggressiva på något vis men de är rätt sprättiga och när de är så små är det verkligen som att försöka hålla i en ål! Hoppas på att kunna jobba bort mycket av det när de bott här lite längre men det är nog alltid bra att ha lite kaninvana så man förstår vad kaninen försöker säga, annars finns nog alltid risken att man får en aggressiv kanin

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

sjukkatt
2/22/17, 8:29 PM
#5

#4 verkar kul! Hur är rasen?

Wella
2/22/17, 8:33 PM
#6

Oj vad fina!!

Annons:
sossos
2/22/17, 9:41 PM
#7

#4 Ja… hon tycker bara att de är söta, särskilt dina blåXD Så om jag skaffar en kan jag ta hand om den så kan hon göra allt roligt hehe… Men de verkar lixom lite spända och pigga hela tiden typ, svårt att förklara. Och skulle inte våga krama en sån, känns som att de ska gå sönder XD Har inte haft en själv så ska inte säga för mycket nu XD Men de verkar bara inte vara vad jag söker hos en kanin, alla är ju olika, själv vill jag ha en "hoppande gosegris" :P

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Peak303
2/24/17, 8:10 PM
#8

Så otroligt fina! 😍
Alltid varit sugen på en dvärghare. Men fortfarande osäker på om jag hade klarat av dem. För hört att harar är väldigt envisa, vilket jag också är. 😂

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Maleficum
2/24/17, 10:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Var på myrornas igår och hitta dessa porslinskaniner och tänkte direkt på dina blå harar! Var tvungen att köpa dem och kommer helt klart måla den ena som en blå zobel! Vet inte vad för färg den andra får bli (har redan målat en porslinskanin som otter blå och en med rhinsk scheck teckning).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

iWontBite
3/3/17, 12:20 AM
#10

#9 ååååh vad fina, så avundsjuk! Du måste visa hur resultatet blir sedan!

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

iWontBite
3/3/17, 12:24 AM
#11

#8 hahaha, ja det är något med de små ;) Svårt att stå emot.
Dvärghararna är inte speciellt envisa utan mer nerverna på utsidan, som kan vara det luriga, det ligger mer på de belgiska tror jag att ha det där "jag gör precis som jag vill och inte en millimeter mer"-attityden haha

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Maleficum
3/3/17, 12:31 AM
#12

#10 Ska försöka komma ihåg att lägga upp bild här när jag är färdig (tar nog dock ett tag innan de är färdiga då jag bara målar porslin en gång i veckan och kommer nog behöva bränna dem minst två gånger, kanske tre-fyra innan de är färdiga.

#11 Vet jag läste för några år sedan att någon beskrev dvärgharar som "duracellkaniner på speed"

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

sjukkatt
3/3/17, 5:25 AM
#13

#11 ok, tack! Jag får ta och läsa på om dem! Väldigt vackra! :-)

Annons:
Upp till toppen
Annons: