Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 968 ggr
LIMOUSIN
2/18/17, 10:55 PM

Kluven penis?

Min kanin hane fyller 2år nu i maj och är kastrerad sen han var 8mån gammal. Aldrig visat något sexuellt beteende alls! Han har de senaste dagarna varit väldigt kontaktsökande, gärna suttit i knät, pussats osv vilket han aldrig gjort innan! Av en slump vände jag honom upp o ner och såg att det såg ut som att hans penis var kluven (sett bilder på google) och han skakade mycket på bakbenen när jag kollade, har han ont? Kan det ens komma på äldre dar? Jättekonstigt.. Är lite nojjig och ska givetvis ringa veternär imorgon, så fort jag vaknat. har någon tips? på en kaninkunnig veterinär i göteborg? :)

Annons:
Sashhi
2/19/17, 1:10 PM
#1

"Skakade mycket på bakbenen" betyder att han juckar och försöker para sig. Känns underligt att han ska börja bli hanig nu när han varit kastrerad så länge, men det kan vara att han ändå reagerar pga att det börjar bli varmt och vår (hanarna brukar vanligtvis bli haniga under denna tid då det är då honorna blir brunstiga).

Not your mom, not your milk.

Klaaraa
2/19/17, 1:30 PM
#2

#1 Skaka på bakbenen gör dock alla mina kaniner ifall jag är tvungen att vända på dem. 

Uppdatera gärna om hur det gick hos veterinären :)

LIMOUSIN
2/19/17, 1:43 PM
#3

Nej han försökte inte jucka det är jag 110%säker på. :) Ja jag får se vad dem säger..

kanin/höna
2/19/17, 2:24 PM
#4

skakar på benen  när de är upp och ned är bara någon sorts reflex för det gör 90%av alla kaniner

Upp till toppen
Annons: