Annons:
Etikettallmänt
Läst 448 ggr
KaninCupcake
2017-02-17 17:50

Gå ner i vikt

Mina två kaniner Polly och Plopp är två systrar och lever ett ganska bra liv tillsammans. De är åtta månader gamla och är dvärgvädurar. Vi har börjat hoppa lite smått och låter de springa i sele på gräsmattan. Vi har också en kompostgallershage, dock bara fyra galler vilket är lite litet, men vi ska köpa fler snart ;). De är ute i sele ungefär en gång om dagen. Där emot börjar de bli lite tjocka och gå upp i vikt. De äter hö, pellets och massa grönsaker. Pellets morgon, efter skolan och kväll. Grönsaker ofta kväll och ibland under dagen. Pelletsen är brit animals oxh grönsaker är sallad, vitkål, broccoli, Vad kan vi göra för skillnad för att få ner de i vikt?

Kolla in kaninernas sociala!

Instagram: _chocolate_bunnies_

Youtube: Polly, Plopp & Company

Annons:
tiger tok
2017-02-17 18:03
#1

Minska på pelletsen, många kaniner klarar sig bra helt utan och vissa behöver lite (för att inte bli för smala ;)), men då brukar det ofta räcka med typ 2-4 msk per dag- för dem som ger pellets alltså! Tänk på att minska successivt bara!

Fridaaaa
2017-02-17 18:09
#2

Hade med minskat på pellets

Massa grönsaker är inte bra för kaniner heller, det gör med att de lätt ökar i vikt (av de flesta grönsaker i alla fall)

Kål ska man alltid ge lite och sällan av (vitkål, broccoli då tex=
Bladgrönt är bättre.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jag och mina djur : )
2017-02-17 21:35
#3

Minska mycket på pelletsen! Mina kaniner får bara ca 2-4 msk varannan dag ungefär. Grönsaker kan de få de dagar de inte får pellets ; )

sossos
2017-02-17 23:12
#4

Håller med åvanstående :) Men hur mycket pellets får se sammanlagt om dagen?

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Upp till toppen
Annons: