Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 564 ggr
LillaSigne
2017-02-06 06:09

Flytt, vad gör man?

Hej! Behöver bolla lite tankar, få lite råd o åsikter kanske. Jag har två ute kaniner som bor i lekstuga med Hage, stort o fint. Men till efter sommarn nångång planeras flytt som skulle innebära att de måste förmodligen bo på en balkong i utebur, med tillgång att komma ut osådär självklart. Men känns ändå lite tradigt o oschysst, de har ändå aldrig behövt bo i bur. Kan inte ha dem inne då tyvärr eftersom ja också har katter och kommer inte bo så stort att de skulle fungera. Så, skulle det egentligen vara snällare mot kaninerna att omplacera dem hos någon som kan ge dem mer plats? Kan de vänja sig o leva bra i bur efter att ha levt så fritt? Riktigt trist om jag skulle behöva omplacera men måste ju tänka på deras bästa i första hand..

Annons:
Lolagirl
2017-02-06 09:58
#1

varför kan du inte ha dom fritt i lägenheten? :) du kan ha dom lösa i balkongen ibland för att avvänja dom från att vara ute, temperaturskillnaden osv. Ja, jag tycker inte det e bra för dom att stänga dom inne i en bur efter att ha vant att ha dom fria. Kaniner kan gå bra ihop med katter, du måste bara se till att ha ett öga på dom tillsammans o aldrig lämna dom ensamma, om du måste det för att gå ut exempelvis, så lämna kaninerna på balkongen fria, stängd dörr o katten inne i lägenheten. Min lägenhet e inte heller så stor, det e en 1a men det funkar bra för kaniner, det e bättre än att låta dom bo i en bur :)

LillaSigne
2017-02-06 14:29
#2

Har provat o ha mina kissar med kanin förut o de har inte fungerat, kan häller inte växla mellan o ha de på balkongen o lägenheten när ja inte är hemma / kan övervaka med tempratur skillnad o allt där till :/ Somsagt så om de följer med mig får de bo i utebur på balkongen o gå fritt där när så mycket de går. Men jo, stänga in dem i en bur känns oshysst.. Hm

sossos
2017-02-06 16:15
#3

Kan du kaninsäkra balkongen och låta de gå där hela tiden då? För det brukar ju vara en ganska stor yta ändå :) Eller kanske ha en lite större kompostgallerhage innomhus. Kanske har du ett rum där bara kaninerna och inte katterna kan vara?

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

sossos
2017-02-06 16:17
#4

Om det inte går tycker jag i alla fall att du kan testa ha dem i bur på balkongen, sen får du se efter att tag hur det funkar :)

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

LillaSigne
2017-02-06 18:10
#5

Kommer inte ha nå sånt rum tyvärr, o kompostgaller Hage är inge problem för katterna att ta sig in i :/ Kan ju kanske kaninsäkra balkongen ordentligt så de kan vara fria där mycket. Får se över hur de skulle gå till, är ju rätt långt kvar tills dess så tid att planera och överväga alternativ.

Upp till toppen
Annons: