Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 765 ggr
Alice11111
2/2/17, 9:41 PM

Annorlunda kanin

Hej jag fick min kanin i slutet av november och då var hon 7 veckor. Allt var bra men på senaste tiden har hon betett sig konstigt. Hon låter inte någon bära henne, när man vill klappa henne springer hon iväg och nyligen har hon börjat stampa ibland. Tror inte hon är rädd för hon kommer fram till en och hoppar osv men hon biter lite på kläderna. Tänkte att de kan vara att hon blivit tonåring men är hon inte för liten för det, hon är typ 4 månader?

Annons:
tlover
2/2/17, 10:27 PM
#1

Har du kollat om hon inte är i brunst? (ja dom kan vara i brunst så tidigt) så betedde sig en av våra kaniner då hon var i brunst

l'm back

Alice11111
2/2/17, 10:47 PM
#2

Vad betyder det?

kem11llu
2/3/17, 7:26 AM
#3

Att hon är könsmogen 😊

tixEntry
2/3/17, 9:32 AM
#4

Hon har nog börjat bli könsmogen, låter det som.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Alice11111
2/4/17, 12:10 AM
#5

Vad händer då? Vad kan man göra? Har aldrig haft en kanin innan sp detta är hel nytt för mig

tlover
2/4/17, 8:26 AM
#6

Avlar man är det brunst man ska kolla efter när man vill para  då det är då som dom kan bli dräktiga.

Avlar du inte så är det helt enkelt en period då kaninen kan vara lite sur eller tvärtom extra gosig, dom kan bli lite extra kissiga eller ha hanar som kissar på dom (om dom har möjlighet) m.m

Obs 4 månader är alldeles för tidigt för att avla, ungar så tidigt ökar risken för tex att honan dör vid födsel eller tex att honan ignorerar el dödar ungarna. Barar för att en kanin (eller människa) är könsmogen betyder det inte att det är bra att skaffa ungar

l'm back

Annons:
Lolagirl
2/4/17, 11:54 AM
#7

det kanske också kan vara att hon är sjuk? hon kanske har för långa tänder eller annat problem och därför stampar, dom gör det när dom är rädda bland annat. Min kanin ville inte bli klappad när han hade ont av sina långa tänder och vi inte visste vad som var fel, satt mestadels i ett hörn osv. :( så vi tog honom till veterinären som tog ut dom som växte snett o för långa, nu mår han toppen :)

Upp till toppen
Annons: