Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 758 ggr
Hästbäst
2017-01-26 21:32

(K) Kaninuppfödare Dvärgvädur

Hej! Nån som vet någon kaninuppfödare runt typ Västergötland, Östergötland, Dalsland, Uppsala, Södermanland eller Västmanland. Men helst i Örebro län, Värmland eller Dalarna. Som föder upp Dvärgvädurar i pälstyperna rex, satin och satinrex. Helst någon som har kull nu eller ska ta kull nu men kan också vara en vuxen kanin som säljes. Behöver inte vara just en uppfödare utan det kan vara en privatperson som har t ex en facebooksida, mail eller blogg bara. Ett krav är att de är renrasiga och har härstamningsbevis (vet att man ska ha stamtavla för att kunna veta att de är renrasiga, men ni förstår säkert XD). Letar efter en ny kanin nu som jag kan ha i min småskaliga "uppfödning. Och skulle bli jättetacksam om ni kunde tipsa om nån som ni tycker är bra. Ni kan även skriva ifall det är någon uppfödare (ni vet om) som är mindre bra och varför.

Hästar är våra bästa vänner

Annons:
Sashhi
2017-01-27 02:51
#1

Kom ihåg att vara försiktig när du köper dvärgvädurar i rex, satin och satinrex då det finns mycket bettfel i flera linjer. Så kolla igenom stammen på kaninen innan du köper den.

Not your mom, not your milk.

Hästbäst
2017-01-27 07:17
#2

Aa det ska jag :). Men har hittat en kanin som verkar intressant. Han är blå satinrex och har föräldrar som inte är besläktade med de svenska linjerna: ​E: Gilly´s Bazooka, blå wt, Rex SB ​U: Chantii Topaz, viltzobel, Rex SB EE: Mentos, Rex SB EU: Violets, RB SB UE: Velo, Satinrex ​UU: Lulu Topaz, Rex Jag tror inte satt några av de här namnen finns med på den sidan om bettfel men ska titta en extra gång :).

Hästar är våra bästa vänner

Sashhi
2017-01-28 18:55
#3

http://rexsatinlinjer.weebly.com/ Här kan du hitta mycket

Not your mom, not your milk.

Peak303
2017-01-29 14:13
#4

Gå med i gruppen på facebook som jag tipsade om. Finns otroligt många uppfödare där. Även många som kan stammarna man bör undvika! :)

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Hästbäst
2017-01-29 14:35
#5

Aa, tack för tipset :)

Hästar är våra bästa vänner

Upp till toppen
Annons: