Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 753 ggr
Hakaalth
1/20/17, 3:01 PM

Två kaniner ihop

Hej. Jag har en dvärgvädur som blir 2 år i vår. Jag funderar på att skaffa en kompis till honom. Han bor inomhus under vintern och jag försöker att kela med honom ofta, men ibland är det tidsbrist. Han är väldigt social och jag tycker lite synd om honom ibland! Kan jag köpa en hona (unge) och sätta ihop honom med? (om jag kastrerar honom nu) Eller är det försent när kaninen levt två år utan andra kaniner? Jag vill gärna höra andras erfarenheter och tips?! Hälsningar Kajsa

Annons:
sossos
1/20/17, 4:55 PM
#1

Det är verkligen inte för sent!! Lille Skutt fick leva ensam i den är, men jag har aldrig sett honnom så lycklig som han var med Charlie! Det tog ett tag innan de lutade å varandra helt och hållet men när hon gick bort för inte alls längesedan märktes det att Skutt saknade henne… Efter kastreringen måste du vänta ca.4 veckor för att han inte ska kunna para sig med honan. Och så rekomenderar jag dig att skaffa en vuxen hona istället för en unge, för när ungen kommer in i tonnåren kan de börja bråka och det är inte säkert att du får ihop dem igen :)

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Upp till toppen
Annons: