Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 1000 ggr
LillaSigne
2017-01-18 00:41

Bra djurägare?

Mina 2 dvv kaniner bor i en lekstuga. Där i har dom ett stort hus nu till vintern, lika stort som en innebur med minimått, Huset är fyllt med halm, de kan också vara ovanpå huset. De har ett litet mindre hus med stor ingång där de har en toalåda & höhäck, Sen har de en sitthylla. Matta, en stor tunnel och några små ätbara.  De har också diverse leksaker. (Och vattenskål såklart)

Utanför lekstugan har de en kompostgaller Hage som jag släpper ut dem i.

Vissa dagar går jag ut och sitter i stugan om kaniner helst är inne, vissa dagar är vi ute tillsammans. Men nu till det jag undrar: Vissa dagar spenderar jag inga längre stunder ute,  går ut några gånger, ger mat, hö, byter vattnet, städar lite om de behövs och klappar lite.

Så, behöver man spendera flera timmar med kaninerna varje dag för att vara en "bra djurägare"? räcker det med att jag vet att de har de dom behöver, städat, mycket yta och varandra trots att jag inte umgås med dem massor varje dag?

Annons:
ivanhoe81
2017-01-18 03:43
#1

Jag tycker att man är bra djurägare om man ser till att de har det de behöver och ser till dem dagligen, behöver inte sitta i timtals med djuren, skulle inte orka med att sitta med mina djur i timmar mwn såg till att de hade det bra och inte hade ont och pratade med dem lite varje dag när jag hade mycket djur

tiger tok
2017-01-18 06:52
#2

Nej, när dem är två tycker jag det är okej, och det är väl okej om det är en också, men är det två har dem ju mer sällskap! Och har dem allt dem behöver är det ingen fara för någon kanin, tycker jag.

Sxne
2017-01-18 13:06
#3

Jag tycker du låter som en jättebra ägare!

Och precis som de andra sa, ifall man tar hand om de dagligen, ger det som de behöver foder osv.., Så tycker jag inte att man är en dålig ägare. 🙂

tixEntry
2017-01-19 08:57
#4

Jag tänker att så länge du har en bra relation till dina kaniner och de har allt de behöver för dagen så är du en bra kaninägare. De har varandra att umgås med och har de dessutom mycket plats, som dina har, gör det inget att de är ensamma. :)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Ulvelin
2017-01-21 17:26
#5

det är okej speciellt när dom är två min kaninhane är jag oftast med men vissa dagar ger jag honom bar mat vatten och släpper ut honom i hagen en kvart❤️

Upp till toppen
Annons: