Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1126 ggr
Kaninkärleken
1/16/17, 4:26 AM

Kanin förlossning...

Min kanin fick en frisk och härlig unge 15/1 2017 på kvällen… men jag tror hon har mer ungar i magen. Eller fick hon bara en? Eller kan det vara så att hon födde en kanin nu på kvällen och så kommer resten nu inatt, då datumet blir 16/1- 2017. För den 15/1 så kom jag hem där på kvällen och tittade i hennes bur och då hade hon fått 1 unge som hon satt och höll på med. Men så tittade hon på mig och la av med det hon gjorde. Så tror ni att hon är gravid fortfarande eller fick hon bara 1 kanin unge?.. När jag känner på hennes mage så är den fortfarande tjock.. har det hänt så för någon utav er att kaninen föder en tid på dagen och sen ploms så kommer det mer en annan tid den dagen… att honan kanske tar en paus mellan varven?…. Har bra koll på kaniner men detta har jag inte varit med om förr, då alla kanin ungarna brukar komma på samma gång… tacksam för snabba svar av er gulliga snälla! <3

Annons:
Irmelinis
1/16/17, 2:29 PM
#1

Ja, de kan föda fler ungar under ett helt dygn, men det är ganska ovanligt. Självklart är magen fortfarande tjock, så fort läks det inte ihop därinne, utan det tar nog några dagar till en vecka innan hon slutar vara tjock. 

Det heter dräktig när det gäller djur, det är bara människor som är gravida ;)

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Upp till toppen
Annons: