Annons:
Etiketttävlingar-och-lekar
Läst 2640 ggr
Sxne
1/14/17, 3:57 PM

En ras för resten utav livet...

Ifall ni blev tvungen att välja 1 kaninras som ni endast fick äga för resten utav erat liv, vilken skulle det ha varit i såfall?

Ta gärna en ras som ni inte redan har/har haft, och motivera gärna varför också! 🙂

Mitt svar; Jag tror jag hade valt Belgisk hare, har aldrig ägt en sådan innan men jag är verkligen fascinerad utav den rasen!

Annons:
real_linda
1/14/17, 4:01 PM
#1

Belgisk jätte för jag tror jag skulle klicka med en sådan

real_linda
1/14/17, 4:01 PM
#2
Fridaaaa
1/14/17, 4:10 PM
#3

Åh vad svårt!
Skulle nog vara en rex. Aldrig ägt en men stormförtjust i dem. Och en ras som skulle passa mig :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Myrra
1/14/17, 4:39 PM
#4

Rex helt klart, har 7 st i olika storlekar, så mysiga och vilken härlig päls!❤️

tlover
1/14/17, 4:54 PM
#5

Egentligen Gotlandskanin men det har jag ägt redan så jag gissar att det skulle bli en mellerudare (jag vill ha lantras helt enkelt)

l'm back

Frosstis
1/14/17, 5:14 PM
#6

Lejonhuvad men det har jag redan ägt, så hade nog valt rex :)

Annons:
[EM L]
1/14/17, 5:19 PM
#7

Har haft dvärgvädur och lejonkorsning.

Gud vilken svår fråga!

Det är en kamp mellan en Holländarkanin och Fransk Vädur i mitt huvud…

Åh kommer inte på! Då får det väl bli Holländarkanin, för att dom är en perfekt storlek, hört att dom är bra om man vill ha sin första hoppkanin och dom verkar grymt mysiga och så är dom vackra också😍

CorneliaAndersson
1/14/17, 5:29 PM
#8

Tror nog att Holländare står högst på listan isåfall. :)

Annars så är det nog faktiskt dvv/hermelin, men det har jag ju redan/har haft ;)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Peak303
1/14/17, 8:55 PM
#9

Förmodligen holländare. Är riktigt sugen på en sådan redan nu.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

[RC1393]
1/14/17, 10:09 PM
#10

Av dem jag ägt så skulle jag välja dvärghare, men skulle jag välja någon jag aldrig haft så skulle det bli sachsengold.

tixEntry
1/15/17, 1:16 PM
#11

Jag har faktiskt ingen aning, men kanske fransk vädur, holländare eller lejonhuvad.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Irmelinis
1/15/17, 3:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Det måste bli engelsk vädur för min del, bästa sällskapskaninen.

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

HildaHorse
11/27/17, 4:24 PM
#13

väljer lejonhuvad kanin fast jag redan ägt

Annons:
Kaninen Florian
11/27/17, 9:17 PM
#14

Fransk vädur! De är så fina! Annars dvv men det har jag redan…

Kaninen Florian
11/27/17, 9:17 PM
#15

Fransk vädur! De är så fina! Annars dvv men det har jag redan…

Arcade-Foodie
11/27/17, 9:23 PM
#16

Skulle nog valt någon vädur kanin eller hermelin, har bara ägt hermelin kaniner :3

Maleficum
11/28/17, 1:08 AM
#17

Angora! Ville egentligen aldrig ha kanin men en överaggressiv dvärgvädur fick mig att kika på angoror och det är vad som gäller för mig. Även om det är de enda ras jag haft (förutom den första dvärgväduren då som jag fick då mina kusiner inte våga hantera honom längre) och skulle jag bara få välja en ras skulle det bli den jag fortsatte med eller ingen kanin alls (även om jag är nyfiken på andra raser skulle jag inte kunna ha kaniner utan minst en angora i mängden).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

tiger tok
11/28/17, 6:23 AM
#18

New Zealand red, av de jag inte ägt. Av dem jag ägt så blir det lejonhuvad dvärgvädur eller gotlandskanin!

flocken
11/30/17, 7:53 AM
#19

Rex. För mig den ultimata kaninen. Har just nu bara dvv Rex o ingen normal stor

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Katti
11/30/17, 4:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Dvärgvädurarna har varit med mig i 32 år hittills , så det finns ingen anledning att tro att de skulle överge mig (eller jag dem 😃). Det känns ytterst osannolikt att jag skulle byta kaninras. När det gäller hundraser har jag varit betydligt mer otrogen genom åren, även om jag är helt säker på vilket typ av hundar jag gillar (vallhundar!).

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
sossos
12/2/17, 1:26 PM
#21

Åh så svårt! Men de raser jag är extra förtjust i är ju Fransk vädur, engelsk vädur och holländare, de verkar så underbara alla tre och har lovat mig själv att skaffa de raserna nån gång😍 Sen skulle det vara riktigt kul att prova på belgisk hare oxå🤔 Näe, kan inte välja XD En korsning mellan alla hade varit ultimat!

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Sirikan
12/3/17, 8:10 AM
#22

Jag har haft ett genuint intresse för lejonhuvade kaniner ända sedan jag skaffade min första kanin (en lejonhuvad hona). Sedan dess har jag endast haft lejonhuvade kaniner på denna gård då detta är rasen jag brinner för. Skulle jag då endast kunna välja en ras att äga under resten av mitt liv skulle givetvis dessa fluffbollar alltid prioriteras eftersom att de ligger mig varmt om hjärtat.

Ulvelin
12/3/17, 5:42 PM
#23

hare/hermelin

bunnyone
12/4/17, 3:22 PM
#24

Fransk vädur utan tvekan 😍

Upp till toppen
Annons: