Annons:
Etikettallmänt
Läst 411 ggr
[Elisabeth Lindgren]
1/14/17, 8:58 AM

varför använder han inte sin toalett?

Hej! Jag har två stycken kaniner. En av kaninerna använder BARA toaletten. Men min andra kanin Turbo använder inte alls toaletten. Jag vet inte vad jag ska göra för om min andra kanin använder toan hur bra som helst, sen kommer min andra kanin Turbo och smutsar ner 😃 Men är det någon som vet varför han bajsar överallt och även i mitt rum? Isf skriv gärna i kommentarerna om ni vet ♥

Annons:
Ulvelin
1/14/17, 12:02 PM
#1

Är han kastrerad Han kanske bara rivirmärker Annars vet jag inte🐰

Sxne
1/14/17, 3:25 PM
#2

Han är antagligen inte toalett tränad och jag skulle försöka mig på det, hur du får han det är att du dels kan ha höhäcken (om du nu använder det), ovanför toaletten. det har hjälpt för många utav mina kaniner att bli toalett tränade och sköta sina behov i toaletten!

Sedan kan du också lägga lite spån som han har kissat/bajsat på i toaletten, som då kan ge han en liten aning om att han ska använda toaletten. Detta metod har dock inte funkat på lika många utav mina kaniner, utan den jag skrev ovan har funkat bättre! Både för mina hanar och honor, ingen av de är kastrerade.

[Elisabeth Lindgren]
1/14/17, 6:26 PM
#3

#2 Tack för hjälpen ♥ Faktiskt försökt med att ha höet vid toaletten, Men dem äter inte höet, Utan dem drar bara ner höet jämte toaletten 😐

Upp till toppen
Annons: