Annons:
Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1183 ggr
[Elisabeth Lindgren]
2017-01-13 19:26

hjälp mig! vilken ras?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! När jag köpte mina kaniner Attix & Turbo, (dem är syskon och på bilden är det attix). Så frågade jag Vilken ras? dem var, Då så sa då deras ''förra ägare'' att dem inte visste det. Jag tycker att dessa kaniner liknar 3 st raser. Raserna: Havanna, Hermelin, Alaska kanin, Det är dem raserna dem liknar mest. Ifall ni inte vet, Men vill hjälpa mig, Så kan ni ju googla och säga Vilken ras? ni tror. Som sagt så är det min kanin Attix på bilden, Turbo är egentligen min brors kanin. Ifall du vet så kommentera gärna.

Annons:
Trebit
2017-01-13 19:58
#1

Hur mycket väger kaninerna? Både havanna och Alaska är ju lite större raser än hermelin, de raserna är inte heller särskilt vanliga. Rent spontant, eftersom den förra ägaren inte själv visste, skulle jag chansa på att de är hermelinblandningar. Alltså inte renrasiga hermeliner.

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Fokus_on_Pepsi
2017-01-13 22:19
#2

Hermeliner har inte ens nära så långa öron iaf…

Trebit
2017-01-13 22:30
#3

Något som är bra att komma ihåg är att inte alla kaniner kan sägas ha en ras, och korsningar är väldigt vanligt, möjligheten att det är en korsning ökar här också lite eftersom personen du köpte den av inte själv visste vad de var för något. Om den förra ägaren inte hade koll på ras alls så är det inte så troligt att det är en ovanligare ras som Lilla havanna eller Alaska.
Jag har själv en korsning där det är omöjligt att säga exakt vilka raser han har i sig, och han liknar din kanin till formen. Så beroende på hur mycket kaninen väger så kan det vara alla möjliga raser inblandade.

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

[Elisabeth Lindgren]
2017-01-14 09:00
#4

#2 Jo han kan vara en blanding av hermelin.

tixEntry
2017-01-14 11:07
#5

Min förra kanin var ur en kull från en dvärgvädur och en lejonhuvad kanin, och han såg ut nästan exakt som den på bilden (han var svart dessutom, hah) . Han blev ganska liten, mindre än båda sina föräldrar.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

[Elisabeth Lindgren]
2017-01-14 18:31
#6

#5 av: tixEntry

Han är en kanin unge så det är därför haha XD

Annons:
[RC1393]
2017-01-14 22:14
#7

#2 Det är inte ovanligt att hermelinkorsningar får stora öron, konstigt nog.  Är han dessutom inte fullvuxen så kan öronstorleken i förhållande till kroppen ändras mycket. 

Jag skulle nöja mig med att det är en korsning, det är omöjligt att säga vad det är utan att gräva i kaninernas historia. Jag hade min Mimmi i sju år utan att veta ens vem som fött upp henne eller ens hur länge förra ägarna haft henne och hon var lika trevlig för det🙂

Upp till toppen
Annons: