Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 335 ggr
[EM L]
1/13/17, 5:03 PM

Varför är hon arg?

Hej! Det är så att på morgonen när jag skulle ta ut matskålen ur buren och hon var där i buren, då attackerade hon min hand. Sen dess har hon bara varit tjurig. Jag har granskat och kollat igenom henne ifall hon är sjuk eller någon liknande. Är hon brunstig? På morgonen så la jag även en hand över ryggen där hanarna brukar sitta för att få en lyckad PARNING. Då höjde hon svansen lite grann.

Tacksam för svar!

Annons:
Sashhi
1/13/17, 8:48 PM
#1

Hur gammal är kaninen? Låter som hon kommit in i tonåren. Verkar som att hon är revirtänkande, dvs att hon vill ha sitt territorium för sig självt, vilket inte är ovanligt. Hon vill ha sina saker ifred när hon är hemma hos sig :)

Not your mom, not your milk.

Jag och mina djur : )
1/13/17, 9:30 PM
#2

Så har min ena kanin också gjort mot mig de två första veckorna jag hade henne ( förra sommaren, då var hon ett år ). När jag satt i hennes ute bur och skulle ta henne så reste hon sig på bakbenen och klöste/rev mig över händerna. Men jag tror bara att hon gjorde så för att hon satt i ett hörn, var lite rädd för mig och kände sig lite hotad. Nu har hon ju slutat : ) Men som #1 sa så kan det också vara att hon vill ha sina saker och inte vill att du ska ta dem ; )

[EM L]
1/14/17, 10:03 AM
#3

#1 Hon är tre år gammal=)

[EM L]
1/14/17, 10:06 AM
#4

Idag är hon inte arg längre=)

Sxne
1/14/17, 3:13 PM
#5

Det kan ha berott på att hon var brunstig, jag tycker iallafall att det låter som det ifall hon nu höjde på svansen. Men bra att hon inte är arg längre! 🙂

/Evelina

Upp till toppen
Annons: