Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 416 ggr
[Elisabeth Lindgren]
2017-01-11 17:45

Aggressiv Eller Rädd Kanin?

Hej! Min kanin Attix bits. Jag kan inte säga att han biter mig sådär jätte ofta eller hela tiden, men han biter mig då och då, Då jag läst väldigt mycket kanin fakta där det står om att kaniner känner sig hotad när den bits, Men grejen är ju att Attix biter mig väldigt väldigt ofta. Är det som han är aggressiv eller rädd? Han är inte alls gammal, Eller kan det vara att han känner dig hotat HELA TIDEN? skulle gärna vilja ha svar så fort som möjligt. Men om han är aggressiv eller rädd, Hur ska man hantera det? Kan man få bort den egenskapen ''aggressiv''? Grejen med detta är att jag vet ju inte om han är aggressiv,Rädd eller hotad hela tiden? För jag gör ju inget speciellt som gör att han känner sig ''hotad''. Jag skulle verkligen behöva hjälp för jag vill veta om han ens litar på mig? Ibland bar känns det som att han slutat lita på mig helt och hållet. Tack för att du läste, Hoppas du vet något om detta, Hejdå! ❤️

Annons:
sossos
2017-01-11 17:50
#1

Är det vid något speciellt tillfälle han vita? När du kommer med mat, sticker in handen i buren, kommer uppifrån, lyfter honnom mm? Hur brukar du reagera när han bits? Tar du undan handen direkt eller låter du den vara kvar?

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Fridaaaa
2017-01-11 17:58
#2

Biter den eller nafsar? Frågar, då många skriver biter trots att det är nafs

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Elisabeth Lindgren]
2017-01-11 19:44
#3

Fridaaaa Attix biter då jag har börjar blöda några gånger, Hehe. Men ibland nafsar han ju bara, Men vid detta tillfälle så biter han. 😉

Smultrondraken70
2017-01-11 21:10
#4

Vår omplaceringskanin bet oss när han var ny utan påtaglig anledning (ofta hårt så det gick hål) tills det uppdagades att han faktiskt inte mådde bra hälsomässigt. Till en början trodde vi han bet för att han var otrygg, men jag gjorde ändå en hälsokoll hos veterinären, då jag tyckte att han drack lite mycket…på proverna syntes kraftig infektion med leverpåverkan:/ Han fick då såklart behandling och i takt med att proverna blev normala så upphörde bitandet helt. Nu menar jag inte att din kanin är sjuk, men jag vill ändå ge ett exempel på något som kan vara orsak till att ett djur bits.

[Elisabeth Lindgren]
2017-01-12 15:57
#5

#4 Blev din kanin frisk igen?

Upp till toppen
Annons: