Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 477 ggr
Hästbäst
2017-01-09 10:25

Bygga fyrfackare, tips?

Tänkte bygga en fyrfackare i typ Februari som kommer stå inne. Så har gjort en ritning med lite mått och sådant. Så tycker ni det ser bra ut? Har ni några tips? på smarta lösningar? Kommer ha avtagbar spillkant och vid husen så kommer det gå att ta av taket och flytta väggen 12 cm för kommer ta typ lister i golvet så man kan sätta fast den (ni förstår säkert inte men kan fösöka mig på en gång till då 😁). Buren kommer vara byggd som i två delar (typ två st två fackare) och så sätter man fast de i varandra i mitten med sånnahär hakar typ (kan ta kort på de sen eftersom jag inte vet vad de heter). Så kommer den bli enklara att bära. Behöver lite tips? på hur jag ska göra dörrar mellan burarna så man kan öppna och få en hel under/övervåning som ett stort fack. Det kommer kosta runt 450 kr (virket iaf, vi har egen färg som jag tror kommer räcka) att bygga buren vilket jag tycker är väldigt billigt. Kommer använda mig utav OSB skivor 10 mm och reglar 45×45 mm som jag köper på byggmax. Kommer måla buren vit med svart på golven och lite på väggarna. tips? på bra vattentålig färg? Har inte ritat de stora dörrarna men det kommer vara typ hönsnät. Sry för slarvig text men orkar inte skriva så mycket nj 😁.

Hästar är våra bästa vänner

Annons:
Hästbäst
2017-01-10 11:04
#1

Vad ska man använda för färg att måla golven med? Vill helst inte använda kallasfalt då det är giftigt.

Hästar är våra bästa vänner

sossos
2017-01-10 14:45
#2

Kan rekomendera att ha formplyfa i botten :) Suger inte åt sig kiss eller liknande och är stabilt. Våran bur är silikonad i springorna vid golvet för att inget gift ska tränga upp, det enda vore om kaninerna skulle börja gnaga på den men det är högst osannolikt om man har mycket strö och tillgång till mycket grenar.

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Hästbäst
2017-01-10 15:05
#3

Ja, det kanske håller bättre än OSB? Är den målad/lackad med något speciellt?

Hästar är våra bästa vänner

sossos
2017-01-10 15:20
#4

#3 Ja det tror jag absolut, enda nacckdelen är att den är ganska dyr. Våran är varken målad eller lackad :)

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Upp till toppen
Annons: