Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 780 ggr
Mihnnalie
1/6/17, 2:13 PM

Kastrerad hona sökes

Hej!

Jag söker en kastrerad hona ålder spelar ingen roll. Den ska helst vara ungefär lika stor som en dvv. Den skulle gå ihop med min hane, och skulle kanske få hoppa beroende på ålder.

Annons:
Evilina
1/6/17, 4:59 PM
#1

Är hanen kastrerad? :-)

Trebit
1/6/17, 6:53 PM
#2

Det är fortfarande inte så vanligt att folk kastrerar sina honor, så ett annat alternativ är ju att adoptera en vuxen hona och själv stå för operationen.
Kolla om det finns omplaceringshem nära dig och hör med dem, t.ex. Djurens Chans (Stockholm/Örebro) brukar ibland ha kastrerade honor som söker hem.

Och som påpekades i #1, se till att din hane också är kastrerad om du ska introducera honom till andra kaniner, annars kommer det inte fungera i längden!

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Kärlekens Hoppkaniner
1/6/17, 9:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

Jag har en kastrerad hona till salu. Hon hoppar och har tävlingsvana. En supersnäll dvärgvädur.

Djurgalen
1/6/17, 9:15 PM
#4

#3 om inte  Mihnnalie är intresserad utav henne är jag väldigt intresserad! 🙂

Mihnnalie
1/6/17, 10:34 PM
#5

#1 #2  Nej jag har haft honom ihop med en okastrerad hona (jag parade de) men efter ett tag så slutade han att försöka. Jag fick ta hem honom o försöka hemma. Men de bara satt o mös. Han är en kanin som först vill para men efter ett tag inte vill para :)

Mihnnalie
1/6/17, 10:35 PM
#6

#2 Jag vet men mamma sa att hon inte ville kastrera då det e så sjukt dyrt. Men annars hade jag gjort det såklart :)

Annons:
Mihnnalie
1/6/17, 10:36 PM
#7

#3 Hon ser verkligen fantastisk ut! Jag ska prata med mamma imorgon :) Har du mail eller instagram eller nått sånt så att jag kan höra av mig? :)

Mihnnalie
1/6/17, 10:44 PM
#8

#3 Har hon tagit några pinnar? :)

Trebit
1/7/17, 10:49 AM
#9

#6 Veterinärvård kan vara dyrt ja. Jag betalade ca 1600 kr när min hona kastrerades. Kastrering av honor är mest en förebyggande hälsoåtgärd då så många som 80% av alla honor över 3 år utvecklar cellförändringar i livmoder/juver, vilket leder till livmodercancer eller juvertumörer.  (Siffror från min veterinär)
Man kan ju fundera på om det är värt att lägga den pengen på att förebygga det, då det definitivt blir dyrare om kaninen blir sjuk. Min hane fick problem med magen i höstas och då slutade notan på strax över 3000 kr, med försäkring fick vi tillbaka ca hälften. Så det här med att se till att pengarna räcker om kaninen blir sjuk är ju väldigt viktigt, trots att föräldrar klagar på att det är dyrt. Är du under 18 så är det ju deras ansvar att djuret får veterinärvård när det behöver det.

Men hoppas det går bra om det nu blir denna kastrerade hona, hon ser jättefin ut!
Anser fortfarande att din hane bör kastreras om han ska gå ihop med andra kaniner, och att kastrera en hane är ju oftast hälften så "dyrt" som att kastrera en hona. Just sayin'.

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Mihnnalie
1/7/17, 4:57 PM
#10

#9 Ja det e ju dyrt! Om inte min hona som är till salu blir köpt så ska jag kastrera hanen o sätta ihop de två. Ja de e ju mycket billigare har själv kastrerat en hane. Men om nån vill ha Bella o den honan som e där uppe blir såld så ska vi kastrera honom iaf. Jag vet att vi borde kastrera honom. Jag håller på o spara ihop pengar till de också :)

Kärlekens Hoppkaniner
1/7/17, 11:21 PM
#11

Absolut, här är min mail: thomeellen97@gmail.com :)

Mihnnalie
1/8/17, 9:06 PM
#12

#11 Tack :) Vi ska bara prata mer o bestämma hur vi ska göra :)

Mihnnalie
1/9/17, 8:07 PM
#13

putt :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: