Annons:
Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 508 ggr
Hästbäst
1/2/17, 5:46 PM

Para två japanbrokade kaniner, samma som brokade?

Man ska ju inte para två brokade kaniner eftersom det blir vitsheckar då. Men är det samma sak att para två japanbrokade? Eller två japanbrokade WT (har inte gjort det men undrar eftersom jag har en japanbrokad WT). Sen undrar jag också hur man vet om kaninen är brokad eller WT? Har brokade kaniner typ mer "fläckar" eller?

Hästar är våra bästa vänner

Annons:
Fridaaaa
1/2/17, 5:49 PM
#1

Ja de är ju brokade. Färg spelar ingen roll, utan är just att de är brokade eller mantlade.

Japantecknad WT kan du para med varandra, men du ska inte para japanbrokad WT då även dem är brokade.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hästbäst
1/2/17, 5:54 PM
#2

Okej förstår :). Så det går väll att para japanbrokad WT med en WT?

Hästar är våra bästa vänner

Fridaaaa
1/2/17, 5:55 PM
#3

#2 Ja det går.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hästbäst
1/2/17, 5:58 PM
#4

Vad bra, tack för hjälpen :)

Hästar är våra bästa vänner

kanin/höna
1/3/17, 3:59 AM
#5

men det beror också på ras om man kan para två brokade eller mantlade . lantraskaniner går bra att para vad jag har hört iallafall. köpte kanin på nordens ark och de sa att det endast är kaniner som är lite hårt avlade på tex utseende eller storlek som man inte ska para om det är brokade och det är ljust brokade som är värst

Fridaaaa
1/3/17, 9:16 AM
#6

#5 Nej ras har ingen betydelse. Är så på alla raser. Och lika illa om de är ljusa eller mörka - det påverkar inte.

Sedan avlar vissa på det ändå som tex tysk jättescheck. men jag personligen gillar inte sån Avel, inte rätt mot kaninerna.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Hästbäst
1/3/17, 9:20 AM
#7

Dåligt att de avlar så ändå. Bara onödigt lidande…

Hästar är våra bästa vänner

Upp till toppen
Annons: