Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 405 ggr
Sagawoll
2016-12-29 23:33

Kaninbur

Nu har jag inte de exakta måtten men jag vet att min kaninbur är för liten! Den är inte skadligt liten för kaninen såklart men jag vill att den ska vara större för min kanins bästa! Min fråga är igentligen bara om ni har något förslag på ett bra ställe där man kan köpa en större bur och även hur stor den bör vara, inte enligt regler utan enligt vad som är bra för kaninen!!

Annons:
Wella
2016-12-29 23:46
#1

Bor den inne eller ute? Crt zoologiska har många inomhusburar, en del större (upp till 160 tror jag ) och till bra priser. Ju större bur desto bättre, skulle inte ha en under 120 till en dvärgkanin.

Sagawoll
2016-12-30 00:07
#2

#1 hon bor inne, men är ute mycket under de varmare årstiderna!! Tack för hjälpen!

sossos
2016-12-30 01:23
#3

Har sett inneburar som är 2m breda så skulle försöka leta rätt på en sån :) Till en innekanin kan man ju vara ha en Hage av kompostgaller annars, sätt ihop fyra eller åtta så hat du ett riktigt fint boende för kaninen till en kostnad av ca. 240kr

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

kanin/höna
2016-12-30 02:12
#4

beror på hur stor kaninen är men inte mindre än 2 kvm skulle jag säga. http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/kaninburar/flera_vaningar/544876

 har man lite plats kan man ju ha något liknande lite dyr kanske men det är inte det som kommer kosta mest i slutändan. man ska inte säga att kaninen har en liten bur för den stora var dy då ska man inte ha djur.

Upp till toppen
Annons: