Annons:
Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 851 ggr
Stella-ag
12/29/16, 10:59 PM

Hej, tror ni att detta är en gotlandskanin?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej! den här unga damen köpte jag för ca 4 månader sedan. Uppfödaren påstod då att detta var en "hermelin". Hon var liten med små öron till en början, men nu växer hon sig allt större och större hiskeligt snabbt. Vi har redan en "riktig" hermelin och jag kan nog nu konstatera att detta inte är en hermelin vi har fått. Det var en person i mitt förra inlägg som trodde att denna kaninen var en gotlandskanin. Kan det stämma? Jag bifogar bilder på henne för 3 månader sen och på hur hon ser ut idag. (Idag väger hon drygt ett kilo). 

Tacksam för svar.

Stella

Annons:
kanin/höna
12/29/16, 11:04 PM
#1

vet inte säkert men tror inte på gotlänning men jätte svårt att säga

Stella-ag
12/29/16, 11:08 PM
#2

Okej tack, hmm då får jag klura vidare då!

Stella

sossos
12/29/16, 11:23 PM
#3

Prata med uppfödaren! :)

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Stella-ag
12/29/16, 11:50 PM
#4

Tack för svaret (: , jag har pratat med uppfödaren som säger att det är en hermelin. Men jag börjar bli allt mer osäker på det, eftersom att hon växer så fort och har fått riktigt stora öron.

Stella

kanin/höna
12/30/16, 2:20 AM
#5

ja att säga Vilken ras? det är blir svårt men att det inte är någon hermelin kan du nog vara ganska säker på.

tiger tok
12/30/16, 7:44 AM
#6

Ser ut som nån korsning, har du stamtavla eller härstammnings bevis på henne?

Annons:
Fokus_on_Pepsi
12/30/16, 9:01 AM
#7

Ser exakt ut som min gotlandskanin när han var så liten…

(inte på färgen men på kroppsbyggnaden och öronen)

Mihnnalie
12/30/16, 8:43 PM
#8

Det e absolut inte en hermelin. Jag har bara en vuxen gotlandskanin så jag vet inte. Du ser nog mer o mer desto större hon blir :)

Tova Ekman
12/30/16, 10:17 PM
#9

Jag har Gotlandskaniner här hemma så skulle säkert kunna hjälpa dig men kan inte se bilden skulle du kunna posta bilden igen?

farvendal
12/31/16, 5:44 PM
#10

Jag tror det är en blandras det där. Hermelin är nog till en stor del inblandat. Men renrasig tvivlar jag mycket starkt på. Ingen gottis, de väger väl ändå mer än kilot vid 6 månaders ålder?

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Tova Ekman
12/31/16, 6:19 PM
#11

#10 vägde ca 2,5 kg vid den åldern!

CurreKanin
1/2/17, 8:31 AM
#12

Ingen gottis. Det är alldeles för små öron för det. Och de väger klart mer än ett kilo vid ett halvårsålder. Jag tror du kommer att få en nätt liten kanin, men med mer "riktigt" kanin-utseende än en renrasig hemelin. Grattis!

Upp till toppen
Annons: