Annons:
Etiketttips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 717 ggr
Bambica
2016-12-28 01:12

När man åker utomlands?

Heej!!

Jag ska åka utomlands i två veckor och lämna mina kaniner med min mamma som alltid passar dom när vi åker nånstans. Men! Nu börjar jag bli orolig och tänker på om något skulle hända som tex att magen stannar och att dom måste stödmatas, vilket hon inte kan och aldrig kommer att kunna/vilja lära sig, vad gör man då? Vi har inga vänner som har kaniner eller djur överhuvudtaget. :O

Vad gör man i en sån situation? Finns det folk man kan vända sig till som kan mata och ge medicin i några dagar?

Annons:
Honestyisdead
2016-12-28 01:32
#1

Man får ju se till att den som passar kaninerna också är beredd att vidta de åtgärder som eventuellt kan behövas. Om din mamma inte kommer hjälpa kaninerna om det behövs måste du hitta någon som kommer göra det.

Bambica
2016-12-28 01:42
#2

Det är det som är problemet. Ingen jag känner vet hur man gör med sjuka djur speciellt kaniner :O och min mamma är ganska dålig när det kommer till sjuka djur för hon kan verkligen inget och jag tror att hon hade gjort saken värre :/ Faaast, hon är den enda de är vana att vara med och de blir inte stressade när jag lämnar de med henne. 

Det är första gången jag ska lämna dom såå länge..

Tjeja
2016-12-28 04:55
#3

Hur ofta o vanligt är det att dina kaniner har problem med magen? Hoppas du har dem försäkrade. Se till att din mamma har telefonnummer o vägbeskrivning till en bra veterinär ifall det blir problem. Kaninernas försäkringsnummer är viktiga att hon har också. Vanligtvis brukar ju inte magen krångla hos kaniner speciellt ofta så är de friska skulle jag inte oroa mig utan se till att mamma har alla uppgifter enl ovan. Sedan är det ju fördel om du har en buffert sparad för ev akuta behov för ninerna eftersom vetten är dyr även med försäkringsskydd. Speciellt om djuret måste sova över några dygn hos vetten.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: