Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 630 ggr
batmanthebun
2016-12-09 12:51

Kanin Rymt

Känns som bara massa skit händer, först med lilla Quinn och nu Batman. 

I Onsdagskväll hade mina två kaniner rymt (min pappa tog hand om dem under veckan då jag ej kunde ha med dem med mig). Han hade satt ut kaninerna runt kl 3 och skulle kolla till dem runt 7 och då var ingen av kaninerna i hagen, lilla Quinn hittade han utanför hagen och satte in henne. Men efter 5 timmar letandes hittade han honom inte. Jag tog första tåget jag kunde och kom igår vid lunch och letade i flera timmar. Har satt upp lappar, skrivit på områdets facebook sida, anmält till polisen, meddelat veterinärer och djuraffärer i närheten och frågat runt en massa. 

Jag vet inte vad jag ska göra, känner mig så värdelös. Vill inte tappa hoppet, det finns inga ord för hur mycket han betyder för mig. Tanken att han sitter livrädd någonstans eller att något rovdjur tagit honom skär mitt hjärta. Det är så hemskt att jag inte veta om han är okej eller inte. Han kan ha blivit tagen av någon eller något, sitta och gömma sig eller sitter fast någonstans, vara helt oskadd eller död någonstans. 

Finns det något mer jag kan göra för att öka chansen att få träffa min älskade Batman igen? Går ju inte direkt att sätta ut fällor då ingen sett han på snart 2 dygn. Vi har satt ut hans favorit mat runt omkring vår tomt om han skulle hitta hem. Vi går ute och letar flera timmar om dagen, mest tidig morgon och kväll då kaniner är som mest aktiva då så om han sitter och gömmer sig kanske kommer ut. 

Ska knacka dörr hos de som bor lite längre bort, inte bara grannarna. Vi har pratat med alla som är ute med sina hundar i närheten att hålla utsikt. 

Vill bara att min kanin ska få komma hem igen, vill få hålla honom i mina armar och gosa med han igen. Skulle ge vad som helst för att få se hans öron flyga runt när han skuttar runt. Min lilla kanin som gett mig mer hjärtattacker än jag kan räkna när han legat helt utsträckt och sovit utan att reagera, inte ens när man lyfte upp honom. Snälla låt detta bli som en av dem gångerna, att jag bara oroat mig i onödan och att du var okej hela tiden.

Annons:
[EM L]
2016-12-10 15:15
#1

Hur ser han ut? Vilket område bor du i?

Hoppas att han kommer tillbaks❤️

batmanthebun
2016-12-10 15:37
#2

#1 Han är en ganska liten kastrerad dvärgvädur (väger ca 1kg), märkt i båda öronen. Han försvann i Bålsta i onsdags. Känns så himla mörkt för tillfället, det har snöat i natt så om han fortfarande lever och är inom området borde jag hitta iallafall inte tassavtryck, men det är om han fortfarande lever och ingen snott honom.

ninor
2016-12-10 20:40
#3

Håller tummarna! Jag och kaninerna håller koll i grannkommunen. 😍

batmanthebun
2016-12-10 21:16
#4

#3 tack så mycket! Hoppas vi hittar han snart, så hemskt att inte veta vad som hänt. Och nu när man ska tillbaka tillskolan igen kommer man inte ha lika mycket tid att leta

CamillaS
2016-12-11 01:45
#5

Åh vad tragiskt. Håller alla tummar och tassar att ni hittar honom igen i gott skick. :(

batmanthebun
2016-12-11 12:32
#6

Snön kom igår och när vi åkte pcj hämta min mamma på flygplatsen (var borta ca 1h) kom vi tillbaka och såg tassavtryck. Till min förtvivlan var det inte lilla Batman som skuttat runt, utan en räv som hade gått runt och nosat. Med störst sannolikhet tog han Batman i onsdags och kom tillbaka för min andra kanin, som tur fortfarande är kvar! Den hade gått runt hagen och försökt gräva lite vid buren men utan tur. Börjar kännas så hopplöst nu, ingen stor chans att han suttit och tryckt någonstans flera dagar utan att vi hittat han eller spår.

Annons:
Upp till toppen
Annons: