Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 713 ggr
Whatsupdoc?
2016-12-04 15:29

Om det skulle komma till det jobbiga

Jag vill inte tänka på att ge bort Charlie & Cora, men OM det skulle komma till det, hur vet jag om den jag ger bort de till är:

1. Pålitlig & låter mig hälsa på de om den personen bor i närheten?

2. Tar hand om de rätt?

3. Ger de sin tid & tålamod?

Jag vill egentligen inte tänka på det, men alla har tjatat in det & ville skriva av mig detta. Vad tycker/säger ni?

Annons:
Honestyisdead
2016-12-04 15:43
#1

Det går aldrig att veta. Fok kan ljuga och verka bättre än vad dom är.

Det enda du kan göra är att ställa frågor och försöka känna av dom.

Fliso
2016-12-04 15:44
#2

1. Personligen tror jag att man aldrig kan vara 100% säker på att en en annan människa är pålitlig men allt handlar om känsla, känns den här personen vettig? Angående att besök så är det upp till dig och din köpares överenskommelse, det handlar om konversation. Prata med den eventuella köparen om det vore en möjlighet. 

2. Ännu en gång handlar det om magkänsla, prata med personen, har hen haft kaniner förut eller kanske redan har, oftast om det känns bra så är det också så. Det finns många djurvänliga människor som gör sitt bästa för att ta hand om djur.

3. Fråga den eventuella köparen hur hen går i skolan eller jobbar, om hen kommer vara hemma mycket osv. samt om hen är ansvarstagande, 

Allt handlar om konversation, ingen kan tvinga dig till att sälja dina kaniner och ingen kan heller ha rätt till att köpa dina kaniner om du säljer. Om du nu väljer att sälja så träffa köparen och känn efter.

Hoppas det är till någon slags hjälp!

Whatsupdoc?
2016-12-04 15:50
#3

#1 Då är det nog bättre att jag behåller dom.

Whatsupdoc?
2016-12-04 18:10
#4

Jag kom på det här med besök: Det kommer aldrig att få hända, för jag har ingen bil & ingen i min familj vill vara med & hjälpa mig få det att bli uppfyllt.

Upp till toppen
Annons: