Annons:
Etikettallmänt
Läst 526 ggr
Yuuha
2016-11-11 12:55

Instruktioner vid passning av kanin?

Nu är det snart jul, ja jag vet det är mer än en månad dit men det hör inte hit ;)

Jag bor inte i Sverige men jag och sambon samt hund ska åka till min familj i Sverige över jul- och nyårshelgen och som tur är så har jag svärmor + sambons dotter som kommer passa Greymane (min kanin) över jul. Jag har redan ny börjat skriva upp vad de behöver göra :P 

Städa but, hur ofta och med vat
Mat -> vad och när och hur mycket
Vad han äter och inte äter i grönsaksväg

Kommer ha allt lättillgängligt för dem också så att det blir smidigt. Vad brukar ni ge för instruktioner när/om någon passar er kanin?

Vill inte missa något viktigt.

Annons:
Herveaux
2016-11-11 13:12
#1

Nu har jag inte kanin utan snubblade in här via nya inlägg,
men en sak jag tänkte på är vart dom kan vända sig om olyckan är framme.
Telefon nr och adress till veterinären är mitt tips?.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

sossos
2016-11-11 13:14
#2

Kanske telefonnummer till vet om de inte får tag på er och det är något akut?

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Yuuha
2016-11-11 13:27
#3

aha, ja telefonnr till vet glömde jag ju! :) Tack!  😃

Trebit
2016-11-11 19:19
#4

Precis som de andra skriver, viktiga telefonnummer, samt att kunna känna igen tecken på att kaninen inte mår bra. Låt dem veta hur kaninen beter sig i vanliga fall, samt tecken på att den skulle må dåligt (inte äter/bajsar som vanligt, stillasittande mycket, spänner sig/kröker ryggen sådär som de gör när de har ont i magen). Eftersom kaniner gärna gömmer att de har ont och mår dåligt så kan det vara bra för dem att se eventuella tecken tidigt, IFALL olyckan skulle vara framme. Förhoppningsvis kommer det ju inte behövas, men jag har informerat min vanliga kaninvakt om det och känner mig mycket tryggare med att vara borta ifrån dem då 🙂

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Upp till toppen
Annons: