Annons:
Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 3194 ggr
MarHai
11/8/16, 9:38 AM

Klotterplank #289

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

🙂

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Annons:
MarHai
11/8/16, 9:39 AM
#1

Hur mycket snö har ni hos er nu? =)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Maleficum
11/8/16, 11:37 AM
#2

#1 Tillräckligt mycket för att Kenzie inte är road av att hoppa ut :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

sossos
11/8/16, 12:35 PM
#3

Inte mycket alls! Bara ett tunt lager, tur för då slipper jag att skotta ;P

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

tixEntry
11/8/16, 2:42 PM
#4

#1 Ganska mycket (typ 10-15 cm) , och mer ska det bli! Snöar till och från och är 5 minusgrader. 

Simba gillar verkligen inte snö, då är det mycket bättre att sitta under tak och smaska hö. :P

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Peak303
11/8/16, 5:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här är där ingen snö alls.. Men massa minusgrader.. 🤦‍♂️

Finaste Knappen ❤️

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

[RC1393]
11/8/16, 5:10 PM
#6

Kring 10-15 cm. Kommer bli mer de närmsta dagarna!👍

Annons:
Peak303
11/8/16, 6:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Denna kanin är bra udda. Han stjäl godis och springer runt i hela trädgården för att jag inte får ta godisen från honom. Sen gräver han sig in i min jackficka för att få ännu mer när jag väl satt in honom i buren 😂

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Fridaaaa
11/8/16, 6:43 PM
#8

Dags att ta in kaninerna från hagarna, -7 grader och mörkt, hmm inte så lockande

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

zemlathebunny
11/8/16, 9:17 PM
#9

Här har vi runt 30 cm snö och runt -10 minusgrader

emms
11/8/16, 9:52 PM
#10

Imorgon ska jag äntligen hämta hem min bebis! Han har bott hos Irmelinis i några månader nu och det är jag så tacksam över! Kunde inte önskat mig bättre ställe för honom.

Men imorgon kan jag äntligen hämta hem honom igen, ska bli så mysigt att ha honom hos mig igen! Var så länge sen nu som jag hade honom inne hos mig frigående. Kommer väl troligen bli lite svårare att sova första dagarna men man vänjer sig 😉

Emma

Trebit
11/9/16, 9:08 AM
#11

Någon annan som är redo att ge upp på världen idag? Känns lite som att vakna upp i en mardröm, har fått uppdateringar från mina vänner i USA under natten. Jag sörjer för deras skull.

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Frosstis
11/9/16, 3:26 PM
#12

Helt mållös att Trump vunnit…. är så rädd att de kommer bli krig

Elsaharr
11/9/16, 3:54 PM
#13

Trodde verkligen inte att han skulle vinna, tycker det är pinsamt att han vunnit även fast han uttalat sig väldigt klumpigt så många gånger.

Zingo ;D

Annons:
Fridaaaa
11/9/16, 3:55 PM
#14

Pest eller kolera mellan clinton och trump. Lika illa men på olika sätt. Nej de skulle haft andra kandidater

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Elsaharr
11/9/16, 3:58 PM
#15

#14 Håller med, tycker inte heller att ingen av de var riktigt bra. Ett land med så mycket invånare borde kunna hitta andra än de två.

Zingo ;D

Storip
11/9/16, 4:47 PM
#16

Hehe, idag hade lastbilen med skolmaten kört av vägen, så vi fick ingen lunch i skolan = halvdag ;)

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Trebit
11/9/16, 5:55 PM
#17

#14 #15 Pest eller kolera?? Snarare pest eller odräglig influensa.
Den ena en fascistisk, rasistisk, och sexistisk con-man, den andra en lagom korrupt politiker. Så som 98% av alla politiker i USA är. Det är inte möjligt att jämställa dem i det kaos som USA nu ställs för.

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Frosstis
11/9/16, 6:45 PM
#18

Asså Fyfan förstår inte hur kvinnor, icke-amerikaner (svarta , latin osv) ens kunde rösta på honom? Sen är set ju fruktansvärt orättvist att Hillary fick faktiskt mer röster än han och ändå vinner han. Så det är mer än hälften av USA som inte ens VILL ha han som president? Nej jag är rasande, och rädd och ledsen.

Trebit
11/9/16, 6:56 PM
#19

#18 Om du tittar på hur fördelningen såg ut för exit polls för detta val, så är det tydligt att majoriteten av Trumps röster kommer från vita amerikaner, oftast män. Det är lätt att glömma, men afroamerikaner och latinamerikaner är i stor minoritet i jämförelse. Visst är det ett antal som röstat för Trump, men skulden ligger definitivt på annat håll.

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Frosstis
11/9/16, 9:09 PM
#20

#19 jo jag vet, jag har koll, men det finns ändå många latin och afroamerikaner som röstat, och kvinnor. Och det förstår jag mig verkligen inte på. Han är helt sjuk i huvudet!

Annons:
Frosstis
11/9/16, 9:09 PM
#21
Frosstis
11/9/16, 9:09 PM
#22
sossos
11/9/16, 9:33 PM
#23

På aktuellt.ifokus kan man läsa många intressanta trådar ang. valet :)

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Fridaaaa
11/9/16, 9:47 PM
#24

Tråkigt att läsa om valet överallt, till och med en massa här :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[EM L]
11/12/16, 5:11 PM
#25

#24 Detsamma här OK. Nu är ju inte det så mycket längre men tyckte att det var riktigt jobbigt när en massa folk i USA var arga och protesterade mot att Trump vunnit. Jag grät nästan och trodde att det skulle bli krig=(

Frosstis
11/14/16, 8:26 AM
#26

Sista dagen i Paris, vill inte lämna! :'(<3

Fridaaaa
11/14/16, 11:28 AM
#27

Med tanke på Paris. 1 år sedan det hände i Paris. tiden springer iväg

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Frosstis
11/14/16, 1:41 PM
#28

Ja igår. Vi skulle gått och kollat på ljusen o Eiffeltornet men vi gjorde tyvärr inte det :/ hade vart fint. De skulle ha släppt ljuslyktor i himlen och i floden

[RC1393]
11/15/16, 10:59 AM
#29

Känslan när en kollega meddelar att vi blir lediga i kväll och man inser att man får två ledigdagar denna vecka, det är fasiken rekord! tips? till alla där ute: Skaffa inte två jobb.

Klaaraa
11/15/16, 4:48 PM
#30

Loppan har blivit så sällskapssjuk på sistone. Från att vara en envis och otam kanin till att bli den snällaste kanin jag känner. Tänk vad hon har utvecklats under två år ^^

sossos
11/15/16, 5:57 PM
#31

Regn idag… Så tråkigt när man får en gång skull vågat hoppas på snö tidigt iår.

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

[EM L]
11/16/16, 11:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Den 12/12-16 fyller Mirisen 3 år❤️

zemlathebunny
11/16/16, 11:27 AM
#33

Är din Mira kastrerad? #32

[EM L]
11/16/16, 8:27 PM
#34

#33  Eh… Nej. Hurså? Är det något fel som jag inte vet om?

Hon aldrig haft en sjukdom innan förutom när hon hade förstoppning.

Annons:
zemlathebunny
11/16/16, 8:38 PM
#35

Nej jag undrade bara 🙂 Funderar nämligen på att kastrera min hona men är inte säker. Tydligen så drabbas över 60% av alla honor av livmodercancer innan deras fjärde födelsedag.

[EM L]
11/16/16, 8:44 PM
#36

#35 Vaaa… Vad vad sa du?……
Menar du att risken är stor att min Mira kan få livmodercancer innan sin fjärde födelsedag…. Skakar just nu av rädsla.
Ingen har sagt till mig det😢

Peak303
11/16/16, 9:03 PM
#37

Att en hona får livmodercancer är väldigt "vanligt". (oavsett kull/inte kull osv). Jag hade en hona som antagligen började utveckla livmodercancer redan efter 1 års ålder. Och fick sedan somna in vid 3,5 år då hennes livmoder var så blodfylld att det rann blod ur henne.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

sossos
11/16/16, 9:53 PM
#38

Tyvvär är det väldigt vanligt! Men risker försvinner om du kastrerar :)

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

[EM L]
11/17/16, 9:00 AM
#39

Igår kväll grät jag så mycket så det sved, mitt hjärta blev förkrossad😔

zemlathebunny
11/17/16, 10:03 AM
#40

Om du inte vill att hon ska få livmodercancer så kan du kastrera henne

zemlathebunny
11/17/16, 10:05 AM
#41

Jag pratade med uppfödaren till min kaninunge och hon sa att det att han skakar på öronen kan bero på väderomväxling. Men hurdå? Vad är det som gör att de börjar skaka på öronen när de är väderomväxling??😐

Annons:
Fridaaaa
11/17/16, 10:46 AM
#42

#40 Gäller att hitta bra veterinär med :)
Jag själv vill kastrera mina två honor men kostar en hel del plus svårt att få tag på bra veterinär :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[EM L]
11/17/16, 2:35 PM
#43

#40 Har ej möjlighet att kastrera henne😞 Blir för dyrt och min pappa har ingen bil. Det finns nästan inga veterinärer i närheten…

Fridaaaa
11/17/16, 2:40 PM
#44

#43 Hur gör ni om kaninen blir sjuk då?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[EM L]
11/17/16, 2:48 PM
#45

#44 Min pappa har sagt att han kan lägga alla sina pengar på att hon ska få vård av veterinären och vi får också be en av mina syskon eller nära vänner att köra oss till en veterinär, Mira är försäkrad också.

sossos
11/20/16, 8:42 PM
#46

Bakade nyss världens godaste kladdkaka! Om man får lov o skryta lite ;P

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

sossos
11/23/16, 6:17 PM
#47

Ursch och fy! Charlie var inte i buren när mamma kollade till kaninerna mitt på dagen. Jag som fortfarande va kvar i skolan fick panik. Åkte hem så fort som möjligt och började leta. Ett bra tag senare kom jag på att Charlie brukar krypa in under våran optimist och visst va hon där! Så skönt att veta att både Lille Skutt och Charlie stannar i närheten om de rymmer men blev lite skärrad först då jag inte visste om Charlie skulle stanna. Har ett stort franskaprov imorgon så skulle kanske hellre lägga den tiden på att plugga menmen…

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

[EM L]
11/23/16, 7:37 PM
#48

Idag städade jag till Mirisen. Trevligt tyckte hon.

Annons:
Fridaaaa
11/23/16, 7:37 PM
#49

Snart är det helg, tjoho! :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

sossos
11/23/16, 8:44 PM
#50

Mm men innan dess matteprov, hemkunskapsprov, geografiprov och franskaprov :/

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

[EM L]
11/25/16, 8:26 PM
#51

Nyss så låg jag på golvet i mitt rum och myste med Mira🌺 Hon la sig brevid mig när jag kliat henne en stund och när hon då låg brevid så blev det jättemysigt.

Nu har jag helg🙂

Frosstis
11/26/16, 12:31 AM
#52

Un peu triste för ska byta värdfamilj nästa vecka men vill inte lämna denna ❤️ Kanske kan komma tillbaka hit om 3 månader dock, får hålla tummarna! 😊

Peak303
11/27/16, 4:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

När man hittar denna bilden… 

Saknade vän ❤️❤️

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

[EM L]
11/27/16, 6:13 PM
#54

#53 Så fin bild och hund🌺

tixEntry
11/28/16, 10:29 AM
#55

Jag är nog en musikmissbrukare. Jag är nästan beroende av att lyssna på musik, trumma/spela något instrument eller sjunga…🤐

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Annons:
[EM L]
11/29/16, 9:18 AM
#56

#55 Känner nästan igen mig😃

Igår kväll vart det så roligt! Åkte nämligen skridskor i Folkets Park i Malmö och det ska jag göra idag också.

Har studiedag, så är ledig🙂

tixEntry
12/10/16, 7:00 PM
#57

Känslan när kaninen somnar i ens famn och bara ligger där som ett litet pälsbylte❤️

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

[EM L]
12/11/16, 12:11 PM
#58

Här hemma så pysslas det inför Julen! God tredje advent !

Klaaraa
12/11/16, 3:21 PM
#59

Går i 9:an och måste välja gymnasium snart. Så jag var och skuggade på en djurinriktning i Helsingborg. Till min stora förvåning verkade ingen där vara  så erfarna av kaniner och gnagare :( De sa att kaninernas basföda var pellets och hö!

Jag menar kaninernas basföda är väll bara hö, inte pellets också? Sedan hade dem ett hö av väldigt dålig kvalite´ och kaninerna var fruktansvärt otama.

En annan sak jag störde mig fruktansvärt mycket på var att de sa att man ska klippa kaniners tänder om de blir för långa. Det stämmer väll inte? Det kan väll leda till sprickbildningar?

Sedan kunde de inget heller om hamstar eller fåglar, men det kanske jag inte ska ta upp på ett kaninforum.

Kan också påpeka att lärarna sa detta :((

[EM L]
12/11/16, 3:49 PM
#60

#59 Vad är det för ett ställe!?

Fridaaaa
12/11/16, 5:12 PM
#61

#59 Precis hö är basföda inte pellets
Nej man ska aldrig klippa tänderna :/ 

Hade inte gått på en sån skola.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

emms
12/11/16, 5:26 PM
#62

#59 Jag vet inte hur det är med att välja ett gymnasie utanför sitt län, men jag kan verkligen rekommendera att söka till Munkagårdsgymnasiet. Skolan har även internat så man kan bo där. 

Vill man jobba med djur är det verkligen en bra skola att gå på. De har väldigt bra koll på alla djur dom har och är överlag en väldigt rolig skola att gå på. Gick där själv och mobbning existerar liksom inte, man har en rolig och ganska fri gymnasietid. Dock så kan man inte läsa alla svårare ämne så som fysik och kemi så vill man bli veterinär får man läsa upp detta senare. 🙂 Men så tror jag det är på många mer yrkesinriktade gymnasium nu för tiden.

Emma

Annons:
Fridaaaa
12/11/16, 5:29 PM
#63

#62 Det får man göra.  Där jag gick, var det flera från skåne, kronoberg mm :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[EM L]
12/12/16, 2:58 PM
#64

Ja må hon leva, ja må hon leva i hundrade år! Grattis på födelsedagen idag min älskade Mira🥳

Maleficum
12/12/16, 5:31 PM
#65

#64 Grattis till Mira! Min egenuppfödda duva Sixten som flytta tillbaka till mig efter sommaren fyller också år idag! :) Hur mycket fyller hon? Sixten blir fyra.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

zemlathebunny
12/13/16, 7:58 AM
#66

Alltså vad ska man göra när ens föräldrar vägrar åka till veterinären? Glenn har skakat ganska mycket på öronen och kliat sig lite. Nu har jag börjat se lite typ öronvax längst in i örat också. Jag är jätteorolig…

[EM L]
12/13/16, 9:21 AM
#67

#65 3 år.
#66 Förklara för dom att det är jätteviktigt! Annars har du rätt dåliga föräldrar när det gäller sånt…

Frosstis
12/17/16, 6:05 PM
#68

Om man köper två kaninungar av olika raser men samma kön, tror ni det går att bara släppa in dom i en stor bur då? Med egna toaletter och hus. Tänkte köpa två kaninungar nästa år men av olika raser!

Fridaaaa
12/17/16, 6:16 PM
#69

#68 Ja det brukar inte vara några problem, men ingen garanti att de fungerar sen ihop vid könsmognad.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[RC1393]
12/17/16, 9:30 PM
#70

Alltså vad paranoid man blir efter en älgkrock. Varje skugga i vägrenen är en älg, varje människa som bländar av för tidigt ska ha stryk och alla som kör mer än 70 km/h i mörkret kommer att dö i en brutal krasch. Problemet i det hela är att mitt jobb går ut på att köra bil, så det är tur att jag går stadsbrevbäring i alla fall, annars hade det blivit många timmar övertid varje dag!😊

nikkifun
12/23/16, 11:40 PM
#71

Idag var en riktigt hemsk dag. Jag var iväg när min lillebror ringde mig i panik och berättade att grannens hundar hade smitit och brutit sig in i kaninburen och jagat Ozzy. Dom hade inte lyckats ta sig in i Lexis bur men hon hade lyckats bli ihjälskrämd ändå. Min fina Lexi, kan inte fatta att hon är borta. Jag fick åka in på akuttid till veterinären med Ozzy, trodde han skulle behöva avlivas för han kunde ej gå. Men veterinären sa att han bara hade blivit skrämd, så han hade inga skador. Ozzy ser redan bättre ut nu. Jag är jätteledsen för vad som hände med Lexi, men jag är så glad att Ozzy är okej.

[EM L]
12/24/16, 10:27 AM
#72

#71 Stackars dig🌺

God Jul!

Klaaraa
12/29/16, 12:55 PM
#73

Jag är så sur nu.

På nyår så ska vi ha gäster här hemma, och varken mina föräldrar eller gästerna värkar ha någon respekt för att jag har kaniner. Så de vill skjuta fyrverkerier! Jag kommer förmodligen att få sitta nere i källaren med tre kaniner och en kattunge hela kvällen. En av gästerna ska även ha med sig tre hundar och vi har en hund. Vår hund är livrädd för smällare och fyra hundar stressar snabbt upp varann. Så förutom smällare blir det också en hel del hundskall…

Önskar att man förbjöd smällare, två av mina kaniner är extremt lättskrämda :(

sossos
12/29/16, 1:04 PM
#74

#73 Gud vad tråkigt! Du kan inte föreslå att åka till något ställe där komunen annordnar fyverkerier? Ha som argument att det brukar ju vara mycket finare än de man har hemma och att det dessutom blir snällare mot djuren. Hoppas verkligen att det ordnar sig!

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

[EM L]
12/29/16, 1:46 PM
#75

#73 Stackars dig, kaninerna, kattungen och hundarna.

Maleficum
12/29/16, 6:09 PM
#76

Jag är så glad att inga av mina djur är rädda för raketer, varken fåglar, kanin eller hundar! Men lider med alla stackare som är rädda (hade tidigare en kanin som inte alls gilla nyår som man fick sitta inne med trots att hon var utekanin).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Fridaaaa
12/29/16, 6:11 PM
#77

#76 Samma här! Är så himla skönt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

nikkifun
12/31/16, 1:36 AM
#78

Ozzy är livrädd för fyverkerier. Och efter vad han var med om kommer det va ännu jobbigare för honom nu.

Peak303
1/2/17, 4:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

Älskade fluffet ❤️

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

sossos
1/2/17, 8:03 PM
#80

#79 Vilken underbar liten godbit!

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

BunnyMamma
1/4/17, 1:37 PM
#81

Zillah brydde sig inte alls om fyrverkerierna. Tog henne i selen först men hon var helcool så hon fick fortsätta vara i sin bur :)

sossos
1/4/17, 2:38 PM
#82

SNÖ!! Äntligen! Ska passa på att ta ut Skutt på en långpromenad, han älskar att busa i snön ;)

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Maleficum
1/4/17, 2:44 PM
#83

#82 Hundarna blev glada och skutta runt i snön idag. Men kaninen tycker det är sååå jobbigt med snö och vill knappt gå ut på altan (som är snöfri) i normala fall skuttar han alltid en runda på tomten efter att jag gått upp på morgonen. Min förra angora älska dock att göra gångar och tunnlar i snön.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
[EM L]
1/4/17, 2:51 PM
#84

Ska fråga pappa om vi kan gå till någon djuraffär innan jag börjar skolan igen. Vill köpa några små saker till Mirisen. Hur mycket brukar en laglig innebur ens kosta?

Fridaaaa
1/4/17, 2:54 PM
#85

#84 Rekommenderar att du tar över lagliga mått.
Men kostar väl 500-800 kr och uppåt :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[EM L]
1/4/17, 3:08 PM
#86

#85
 Wow vad dyrt! Haha. Det har jag inte råd med nu. Man kanske skulle ta och spara.

Då hade buren fått vara ca 116 cm lång, 70 bred, 60 höjd.

Det utrymmet jag har Miras bur på längden är det högsta 116 cm.

sossos
1/4/17, 4:16 PM
#87

#86 Vet att jag redan sagt det men köp kompostgaller istället, kostar 120kr och blir större än de flesta inneburar om du kopplar ihop med den du har :) Om ni ändå ska iväg kan ni säkert ta er till en affär som säljer :)

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

[EM L]
1/4/17, 5:24 PM
#88

#87 Tänkte att bygga en innebur av kompost galler är mycket lättare och sen att man ställer burbottenlådan i den buren.

[fin_kanin]
1/5/17, 3:34 PM
#89

Ett år och en dag på iFokus för mig idag, yey! 🥳

Peak303
1/8/17, 7:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

Att min kanin gått från att vara nästan okontrolerbar på banan till att nu i helgen blivit elit i sin 3e gren (längd tävlar han inte i). Och komma på plats 3 i en cup på 46st deltagare! 😮

Nästa helg blir det rak elit debut för mig och min älskade Zapp ❤️❤️

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Annons:
sossos
1/8/17, 7:59 PM
#91

#90 Åå grattis!

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Frosstis
1/9/17, 9:42 PM
#92

Alfons har en stor tumör i magen (och säkert fler i kroppen) så han kommer att behöva avlivas snart. Är så himla ledsen. så jag tror att jag kmr åka hem till Sverige i februari under mitt 2 veckors långa lov, kanske tar med min värdsyster. Så det blir en tråkig och rolig resa på samma gång. Jag hoppas bara att han fortfarande lever när jag kmr ..

[EM L]
1/9/17, 9:47 PM
#93

#92 😕💔

Frosstis
1/9/17, 9:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

Han fyller 13 år i maj <3

[EM L]
1/9/17, 9:58 PM
#95

#94 Vilken söt hund=)

[EM L]
1/10/17, 4:16 PM
#96

Tycker så mycket om den här bilden… Önskar att jag kunde ha den som Avatar i rörelse.

[EM L]
1/10/17, 4:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

Den med kaninerna är så underbar!

Imorgon börjar jag skolan och när jag får chansen så ska jag spara denna bild i min iPads fotolbum och se om jag kan få den i rörelse i bakgrunden på iPaden. Hoppas, hoppas=) Att det funkar=D

Annons:
Fridaaaa
1/10/17, 6:01 PM
#98

#97 Bättre med Avatar som inte rör sig,  bara jobbigare om de rör sig :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[EM L]
1/10/17, 6:09 PM
#99

#98 Ok!

[EM L]
1/10/17, 6:10 PM
#100

När börjar ni skolan som går i skolan. Jag börjar imorgon=)

Frosstis
1/10/17, 6:14 PM
#101

Jag började en vecka sen

[EM L]
1/10/17, 6:50 PM
#102

#101 Oj! I vilken stad bor du?

Frosstis
1/10/17, 7:52 PM
#103

I Frankrike 😂 Hahah

[EM L]
1/10/17, 9:54 PM
#104

#103 Hade du ett annat konto innan här eller?

Annons:
Frosstis
1/11/17, 5:34 PM
#105

Ja paulina.s men ville va mer anonym här inne :)

[EM L]
1/12/17, 9:09 PM
#106

Något hemskt har hänt… Fick reda på det av mina lärare.

Du var en trevlig person som jobbade här där vi elever går, när jag förstod vad som hänt blev jag varm och kall på samma gång, höll på att gråta. Döden tog dig, du hade jobbat här i många år och hjälpte alla som kände sig ledsna eller behövde hjälp. Du finns innerst i våra hjärtan här där vi går.  Vi bokpiloter bestämde oss för att gå ner till expeditionen för att skriva i boken. Vila i Frid för evigt🌺

[EM L]
1/13/17, 4:57 PM
#107

Tjuriga lilla Mira, hon verkar vara arg, inte aggressiv men hon attackerade mig på morgonen men sen har det inte hänt, nu är hon bara arg.

Frosstis
1/14/17, 2:12 PM
#108

En 5 dagars resa till Paris i maj bokad inklusive konsert med min bästa vän, är så otroligt taggad!! Ikväll bokar jag flyg hem till Sverige för att stanna i 1,5 vecka i februari :)

Frosstis
1/14/17, 2:12 PM
#109

En 5 dagars resa till Paris i maj bokad inklusive konsert med min bästa vän, är så otroligt taggad!! Ikväll bokar jag flyg hem till Sverige för att stanna i 1,5 vecka i februari :)

Sxne
1/14/17, 3:17 PM
#110

Vad härligt det lät! Själv måste man stanna kvar i kalla och snöiga Norrland, burr. Önskade att det var sommar.. Detta med vinter är verkligen inte min grej!

/Evelina

Fridaaaa
1/14/17, 3:21 PM
#111

Sitta med tenta en lördag är inte direkt kul.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Sxne
1/14/17, 3:54 PM
#112

Usch.. Själv är man helt ledig ifrån skolarbete hela helgen, det är inte ofta. Så när det väl händer får man ta och unna sig den tiden man har till att göra lite vad man vill! 😃

Fridaaaa
1/14/17, 4:08 PM
#113

#112 Ja om man kunde vara ledig från der, vi fick tentan i torsdags eftermiddag och ska in imorgon :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Frosstis
1/14/17, 5:22 PM
#114

Tror ni en Rex och Lejonhuvad skulle passa bra ihop eller är det för stor storleksskillnad?

Maleficum
1/14/17, 5:25 PM
#115

#114 Min kusin har en fransk vädur (dock lite mindre än vad de "ska" vara) och en holländare (som är mindre än de "ska" vara) tillsammans och det funkar jättebra.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Fridaaaa
1/14/17, 5:43 PM
#116

#114 Finns ju liten rex :)
Men jag har en vän som hade sin rex med kaniner i storlek med lejonhuvad kanin och gick superbra :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Frosstis
1/14/17, 5:56 PM
#117

Okej :) jag funderade på liten rex men det är den stora jag vill ha. men oki :) kan inte bestämma mig för vilken av dom som jag vill ha, så svårt. aldrig ägt eller passat en rex men har vart sugen på dom i flera flera år.

sossos
1/15/17, 9:57 PM
#118

På tisdag kommer lilla Frida som vart till salu här att flytta in hos mig på prov, hon är en ganska Osäker kanin? men jag hoppas innerligt att det funkar, tror hon kan bli något stort!

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Annons:
[EM L]
1/20/17, 10:23 PM
#119

Haha. Så mycket skolarbete… Matte, Engelska som jag är usel på, NO, Nyheter plus Vietnamesiska och Spanska. Inte konstigt att man blir galen och trött🤪😴

Och nej, Vietnamesiska är inte mitt hemspråk😃 En ny tjej i klassen kommer nämligen från Vietnamn och kan inte Svenska. Det är jag som tar hand om henne. Jag skriver lappar på vietnamesiska och Svenska vad dom betyder. Och hon följer efter mig. Jag frågade läraren: " Är det jag som har ansvaret för henne eftersom hon sitter tillsammans med mig?" när jag redan sitter med någon och det finns andra platser som hon kan sitta på. Då säger läraren "Nej… Vi tycker att du tar väl hand om nya elever som är nya i Sverige och du är så trevlig och kan hjälpa henne att bli trygg. Tycker du att det är jobbigt?" Jag svarar "Nej! Det tycker jag INTE. Jag bara undrade." Jag har tagit hand om tre elever tror jag att bli trygga här i skolan, så hon är min fjärde… Det är precis som hon tyr sig till mig. Och bara för att hon, jag och min kompis ska sitta tillsammans så ändrar min lärare om alla bord… Jag förstår mig inte på skolans elever och lärare😂 

Sorry för ett långt inlägg🤔🤦‍♂️

sossos
1/21/17, 9:20 AM
#120

#119 Men jag roligt ändå! Lycka till! :D

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

[EM L]
1/21/17, 4:55 PM
#121

#120 Va? Förstår inte meningen=)

Fridaaaa
1/21/17, 6:34 PM
#122

#120 Ska nog stå "men vad roligt ändå" :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[RC1393]
1/21/17, 8:52 PM
#123

Eftermiddagens Patrik Kittel clinic var mycket givande, mycket nytt att ta med sig hem och träna med ponnyn. Svängde förbi Hööks också och hittade ett nytt vintertäcke på rea! Perfekt ju, gamla är lika gammalt som ponnyn och har sett bättre dagar🤐

sossos
1/21/17, 10:05 PM
#124

#121 Hehe, min stavningskontroll :) #122 Helt rätt XD

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

[EM L]
1/22/17, 8:22 AM
#125

#122 Tack!
#121 Det bästa är att läsa igenom texten innan man publicerar den=)(=

Annons:
Fridaaaa
1/22/17, 9:49 AM
#126

#125 Lätt hänt :) Alla kan göra misstag,  och är ju en småsak så :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Klaaraa
1/22/17, 1:43 PM
#127

Första natten med Ella lös på rummet avklarat. Gick toppen, förutom att hon två gånger nosat och hoppat över mitt ansikte, hehe. Nu får hon vara lös dygnet runt i fortsättningen vilket vi båda är glada för :)

[EM L]
1/22/17, 5:03 PM
#128

#127 God!

Maleficum
1/25/17, 8:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

Kenzie klippardag. Han låg riktigt snällt och stilla idag när jag klippte rygg, svans och nacke. Var nog skönt att bli av med lite päls och tovor. Ska se om jag hinner med sidorna idag och ta ben och mage imorgon.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
1/25/17, 11:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#130

Gjorde resten av Kenzie ändå. Skönt att ha allt avklarat och går rätt fort nu när han tillåter mig använda rakapparaten till tovor och magen. Dok nöp han mig i benet och ville inte va helt med mot slutet. Men är matte dum och försöker klippa mitt i mattiden får hon minsann skylla sig själv.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

sossos
1/27/17, 10:27 PM
#131

Ååå! Är så glad just nu! Jag och Frida har änligen börjat hitta varandra ♡ Idag tog jag ut henne i sele för första gången,och hon var så duktig! När jag satte mig ner på gräset sprang hon fram till mig och satte sig i mitt knä, sedan klängde hon upp på min rygg och där satt hon sedan och spanade ♡ Allt gick super idag! På alla sätt helt enkelt, hoppas det fortsätter så :)

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

[EM L]
1/28/17, 3:29 PM
#132

#131 Vad glatt att höra!

Annons:
Fridaaaa
1/28/17, 3:41 PM
#133

Ikväll blir det bowling med syrran då hon fyller 25idag, och med min sambo, min ena kusin och två kompisar till syrran :) Evigheter sedan jag bowlade, se hur det går :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Frosstis
1/28/17, 4:14 PM
#134

Tycker det är så svårt att hålla koll på saker när jag inte har schoolsoft och en dator att jobba på i skolan. Har aldrig koll på läxorna, aktiviteter och när vi har prov eller speciella saker i skolan. I Sverige stod allting på schoolsoft och det var superenkelt att hitta de tidigare uppgifterna och anteckningar samt att jag alltid skrev i notes på bakgrundsbilden vilka prov och läxor vi har. Nu är jag så himla förvirrad jämt och gör aldrig läxor hahah, allt är bara kaos.

tixEntry
1/28/17, 8:58 PM
#135

#134 Skaffa ett skrivblock som du alltid har med dig och skriver allting i, tex inlämningar, kom-ihåg-grejer mm. Sånt har jag, väldigt praktiskt. :)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Frosstis
1/28/17, 9:09 PM
#136

#135 jo asså alla har en agenda , men jag skriver inte in allt och kollar aldrig i den , det har liksom inte blivit en vana.. samt vi är inte tillåtna telefoner så jag glömmer skriva i den med..:/

sossos
2/4/17, 9:23 PM
#137

Vad kan ni tänkas göra en lördagskväll som denna? :P Mellodifestivalen kanske?

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

[EM L]
2/5/17, 9:34 AM
#138

#137 Wow vad många timmar det tog, haha. Är ironisk.

Ärligt talat så gillar jag INTE Melodifestivalen.

Kan dom inte lägga pengar på barn med cancer i fattiga länder, så att dom får medicin.

Stört löjligt med Melodifestivalen=/ TYCKER jag.

Maleficum
2/5/17, 9:41 AM
#139

#138 Kan faktiskt hålla med dig! Känns som det blivit så överdrivet och det ska vara miljoner deltävlingar och det ska se allt häftigare ut och värdländerna måste lägga ut massa pengar för att försöka slå tidigare års värdländer för att det ska bli en häftig show.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
[EM L]
2/5/17, 9:47 AM
#140

#139 Ja=( Det har blivit helt överdrivet, man ska ju inte tävla i musik heller tycker jag.

Fridaaaa
2/5/17, 10:09 AM
#141

#140 Inte mer annorlunda att tävla i det än i tex olika sporter.

Däremot, ja det läggs för mycket pengar på spektaklet som ändå är skit

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: