Annons:
Etikettminneslunden
Läst 1438 ggr
Teera
2016-11-04 20:15

Undrar varför hon dog?:(

Heej, För ett tag sen hade jag en kanin vid namn BlueBlue som var rasen Albino. (tror jag är inte säker) Men iallafall Det började en morgon med att jag gick ut till mina kaniner.(köpte 2 kaniner av min gamla kompis, Något tag senare så fick dem ungar,PS Dem var syskon, Vet inte om det har något med döden att göra:(…) Jag gick ut och  gav dem nytt vatten,mat och hö och en bit morot. Jag märkte att hon inte var så pigg så jag gav henne lite extra vatten och mat. Jag går in nån timme och sedan går jag, min mamma och min bror ut för att ta ut dem i selen. Jag tar en kanin och min bror en annan. Efter ett tag så säger mamma att jag ska gå och ta ut BlueBlue och kolla om hon ätit/drukit något vilket hon inte hade gjort:( Så jag tar ut henne och känner att hon skakar så jag säger det till mamma så hon går in och hämtar en mat spruta med vatten och mat ersätning (stav) Hon fick i sig det med ovilje och sedan sa mamma att jag och min bror skulle gå och städa våra rum och att hon skulle hålla koll på BlueBlue ett tag framöver. Någon halvtimme senare kommer hon in och ropar på mig och säger att hon inte klarade sig:( Så på kvällen så begravde vi henne i vår trädgård. Vet inte varför hon dog men endå>: Ställ gärn frågor om ni vill hjälpa mig för vi grubblar fortfarande på varför:( Godnatt:)

#Vilaifred #RipBlueBlue

Annons:
zemlathebunny
2016-11-04 22:31
#1

Bodde kaninerna tillsammans?

Teera
2016-11-05 08:24
#2

#1 aa det gjorde dem alla tre:) (Mamman/syrran, Pappan/Brosan och deras unge) Glömde även skriva  i inlägget att vi efter hennes död har behövt sära på dem. Mamma var ute och släppte ut kaninerna och så fort hon gjort det så började dem bråka jätte mkt, dem höll på att bita ihjäl varann.

zemlathebunny
2016-11-05 09:54
#3

Men man kan inte ha en okastrerad hane och en hona i samma bur.

Teera
2016-11-05 10:09
#4

varför inte? (vet inte så mkt det är min mamma som vet mest och bäst:)

zemlathebunny
2016-11-05 10:38
#5

För att de är inte bra för honan att få ungar hela tiden. Även om hon nu bara har fått en kull så kunde hon ändå få fler. Kan ha varit därför hon dog för att hon hade två kullar i magen och när hon skulle föda andra kullen så klarade hon inte av det. Vad gav ni dom för sorts mat?

Teera
2016-11-05 13:43
#6

mest hö. I första kullen så fick hon bara 1. Vi kastrerade hanen ganska snart därefter så det finns inget möjlighet att hon väntade en kull till:)

Annons:
catosi
2016-11-05 17:57
#7

En hona kan ha två kullar i magen samtidigt så det finns visst en möjlighet att hon väntade en kull till. En av mina honor hade det utan att jag visste det

Teera
2016-11-05 22:15
#8

Okej:)

zemlathebunny
2016-11-05 22:33
#9

Annars är de säkert typ förstoppning eller trumsjuka

Marsvinsmamman
2016-11-05 22:42
#10

Om jag förstår ditt inlägg rätt så var din hona hängig på morgonen och ville inte heller äta under dagen. Hon skakade när du lyfte ut henne och hon blev inte bättre trots att ni gav mat/vatten med spruta. Och hon avled senare på dagen. Jag tänker som så att det finns otroligt många möjliga anledningar till att din hona dog. Kaniner döljer sin ohälsa in i det längsta, så när man väl ser att kaninen är hängig så har det ofta redan gått ganska långt. Stopp i magen är inte otänkbart, bakterie- eller virusinfektion kan också vara möjlig orsak. Utan att veta mer om hur hon var dagarna innan, vad hon ätit och övriga omständigheter och eventuella symptom så är det omöjligt att veta så här i efterskott. Men i mina ögon låter det mer troligt att hon dog av sjukdom än att hon dog för att hon var dräktig.

Upp till toppen
Annons: