Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 548 ggr
Sashhi
10/23/16, 9:25 AM

Ta bort kissfläckar?

En av mina hanar är en riktig pissenisse, så det slutade med att jag flyttade upp hans bur ovanför de andra kaninerna. Nu är bara problemet att där hans bur stod tidigare så är det kissgraffitti över hela väggen. Det är omålat men behandlat trä. Hur får man bäst bort det? 🤔

Not your mom, not your milk.

Annons:
Carrosh
10/23/16, 10:05 AM
#1

Kanske Piss Off vore något? Finns i de flesta djurbutiker. Det brukar rekommenderas att man provar på en mindre yta först för att se om materialet klarar medlet. Det är jättebra för att ta bort kissfläckar och kisslukt i burar,  kattlådor osv.

Här kan du läsa mer:

https://animail.se/piss-off-citrus-750-ml.html

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Emipapoi
10/23/16, 12:53 PM
#2

Åh kissgraffitti verkar ingen vidare :/ själv har jag ifrån start vart lite rädd för att mina killar ska börja med det också så har som skydd en avlång kartongbit där buren går emot väggen om det skulle ske. Tyvärr kan jag inte komma med några direkta råd hur man ska kunna få han att sluta. Är han okastrerad?

Ta gärna glaset med din glädje, men ta inte flaskan med din sorg

Sashhi
10/23/16, 2:51 PM
#3

#1- Det har jag redan hemma så det ska jag prova, tack!

#2 - Det är inte råd för hur han ska sluta jag behöver, det löste jag genom att flytta upp hans bur så han slipper känna att han måste markera reviret inför mina andra kaninpojkar, så det är löst! Alla mina hanar är okastrerade förutom en  :)

Not your mom, not your milk.

Emipapoi
10/24/16, 8:08 PM
#4

#3 okej, läste för snabbt när jag kikade på ditt inlägg.

Ta gärna glaset med din glädje, men ta inte flaskan med din sorg

Upp till toppen
Annons: