Annons:
Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1293 ggr
sossos
2016-10-15 11:09

Färg och teckning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Hallå! Jag undrar vad mina niner jag för teckning. Färgen är väl vittgrå o sen jag funderar på brokad… Först är det två bilder på Charlie o sen två på Lille Skutt :) Fler bilder finns om det behövs ;-)

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Annons:
Tova Ekman
2016-10-15 11:12
#1

Jag kan tyvärr inte se bliderna skulle gärna hjälpt dig annars!

Irmelinis
2016-10-15 11:44
#2

Den med lejonman ser ut att vara brokad viltblå. 
Den korthåriga syns lite dåligt, men skulle gissa på japantecknad svart/gul brokad och/eller wienertecknad.

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

sossos
2016-10-15 13:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

Lite fler bilder på Lille Skutt :) Tack för svaren!

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

sossos
2016-10-16 17:18
#4

Putt ;-)

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

sossos
2016-10-18 18:05
#5

Puttar upp igen :)

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

sossos
2016-10-21 20:05
#6

Säg till om de krävs ännu fler bilder! Vill gärna veta vad mina älsklingar har för färger och teckningar!

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Annons:
Trebit
2016-10-21 23:13
#7

#6 Du har fått bra svar i #2 redan tycker jag. Jag håller med om de gissningarna.
Eller är det något som du själv inte håller med om eller är osäker på av färgerna?

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

sossos
2016-10-22 14:54
#8

#7 Nejdå! Jag kan nästan inget om något sånt XD Vad bra! Tack!

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

sossos
2016-12-28 17:50
#9

Nu är den här tråden ganska gammal men jag hittade en ännu äldre tråd för jag frågat samma fråga XD Kommer ihåg att jag skapade denna för att jag hade glömt bort vilka svar jag fått i de gamla och för att jag inte kunde hitta den. Men i alla fall, i den gamla tråden så fick jag en del intressanta svar, där det kom fram att Lille Skutt var svart/vit japantecknad, och inte brokad. Så nu är jag riktigt förvirrad och hoppas någon kan hjälpa mig att reda ut detta. Är han japantecknad svart/gul brokad eller är han japantecknad svart/vit? Varför? Här är den gamla tråden: http://kanin.ifokus.se/discussions/563faa07ce12c433c3000e1d-teckning Tack på förhand!

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Fokus_on_Pepsi
2016-12-28 19:41
#10

Lejonkaninen ser ut att vara blåbrokad, den andra wiernertecknad på örat iaf.

Trebit
2016-12-28 21:18
#11

#9 Jag blev också lite förvirrad av allt detaljsnack  i den andra tråden, men jag tror att vad som var viktigt var angående hans rand på sidan/ryggen. Om han hade varit brokad så hade den inte varit så jämn, utan brutits upp i fläckar, så som brokade kaniner har. Peak303 hävdar ju också att japanteckningen oftast blir prickig när den kombineras med anlaget som ger brokning, och på Lille Skutt är den jämn i randen på sidan/ryggen.

Peak303 la ju upp massor med bildlänkar och efter att ha kikat igenom dem så instämmer jag i att han mest troligt är siames/svart japantecknad. Om det stämmer, så är det för att han har zobelanlaget som han ser gulaktig ut på vissa ställen, och då misstas för gul/svart japanbrokad.

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

tiger tok
2016-12-29 11:25
#12

Skutt kan vara: siames/svart japantecknad Charlie kan vara: Viltblå eller viltgrå brokad

sossos
2016-12-29 11:35
#13

Charlie vet jag och det spelar inte någon större rolm längre då hon gått bort men tack ändå :) #10 Hur vet man om han är wienertecknad? #11 #12 Det låter ju rimligt, tack! Man lär sig ju nytt varje dag ;-) Så roligt!

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Annons:
Upp till toppen
Annons: