Annons:
Etikettallmänt
Läst 404 ggr
Tova Ekman
10/9/16, 9:23 AM

Hona eller hane till hoppning

jag undrar vad ni tycker funkar bäst inom hoppningen Hona eller hane??Jag vill helst inte ha en till okastrerad hane så vad tror ni funkar bäst okanstrerad hona, kastrerad hona eller kastrerad hane?

Annons:
tiger tok
10/9/16, 10:22 AM
#1

Spelar ingen roll enligt mina erfarenheter!!

sossos
10/9/16, 11:14 AM
#2

Jag kan inte mycket om Kaninhoppning men jag vet att flera hankaniner som haft bra fart på banorna innan de kastrerades tappat den. Som sagt kan jag inte mycket inom ämnet men om jag skulle skaffat en hoppkanin skulle det vart en hona ;-)

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Peak303
10/9/16, 1:07 PM
#3

Det beror helt och hållet på dig själv. Vissa fungerar enbart med honor, andra bara med hanar och andra med båda delar. Jag personligen tycker att en okastrerad hane är okej tills dess att denne inte kan fokusera på hoppningen. Har själv en kastrerad och en okastrerad hane jag hoppar med idag. Och känner nästan att min kastreade nästan är lite för seg ibland. Vissa hanar kan man träna bort de snuskiga på, andra ine. Sen finns de honor som bara brunstar och honor som bara brunstar ibland. Mamman till min hona har knappt kunnat hoppa då hon brunstat så mycket. Dottern är ännu ingen brunstfia. Vissa brunstiga honor går inte alls att få att hoppa, medan vissa personer kan hoppa med vilken kan som. Så allt beror på vad du är för typ av människa och vad för typ av kanin du går ihop med.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Upp till toppen
Annons: