Annons:
Etikettallmänt
Läst 1061 ggr
millan89508950
10/5/16, 1:20 PM

Vänja kanin vid högre ljud

Jag har nyligen köpt en kaninunge och har första dagarna försökt att undvika att tex har musik på för hög volym, dammsuga osv för att den ska få lugn och ro i början tills den känner sig hemma. Men måste ju förr eller senare dammsuga, posten kommer i brevlådan, min telefon ringer, kommer få besök, kommer laga mat och baka osv. Hur gör jag för att vänja den så den blir mer bekväm med dessa ljud? Vill inte skrämma den men samtidigt vill jag kunna börja röra mig mer

Annons:
AnnaWallin
10/5/16, 2:41 PM
#1

När vi skaffade kanin så gjorde vi mer och mer ljud för varje dag som gick.

Nu är dammsugaren inget problem, utan snarare väldigt intressant! (😃) och tv/musik är inget problem (dunkar iofs inte på max såklart). Det fungerade bra för oss att öka det lite i taget i alla fall.

Ringklockan på dörren är fortfarande något de reagerar över, högt och kommer så plötsligt..

tixEntry
10/5/16, 7:27 PM
#2

Vänj in ljuden långsamt helt enkelt. Min kanin Simba är så van vid olika ljud att nästan det enda han reagerar på är hundskall och helikoptrar. Den högljudda gräsklipparen, hög musik och åska är inga problem.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

millan89508950
10/5/16, 9:09 PM
#3

Tack. Har börjat röra mig mer i det rummet han är idag, haft signalen på mobilen på lägsta volym när jag är i samma rum, suttit och pratat i telefonen i rummet och pratat med mer vanlig röst, dragit ut stolen lite snabbare istället för göra det jätte försiktigt osv. Tänker öka så varje dag. Än verkar han ta det bra

tiger tok
10/6/16, 6:56 AM
#4

Det är bara börja föra lite oväsen!!! Kaninen, kan jag nästan lova, inte kommer bry sig eller bli rädd!!

Smultrondraken70
10/6/16, 10:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Vi har två för närvarande som bor inne, delvis frigående. Har tre barn, ofta kompisar, och vi har bara dundrat på som vanligt. Bra eller dåligt, det vet jag inte, men våra är grymt avslappnade och trygga. Det enda den ena reagerar på är när tvättmaskinen centrifugerar. Slänger in en bild på Kasper som sover väldigt gott på köksgolvet mitt i röran:)

tiger tok
10/8/16, 6:42 PM
#6

#5 vilken charmig sötnos!!

Annons:
Smultrondraken70
10/8/16, 6:58 PM
#7

#6 haha, tack💗Trodde nästa han var död innan jag såg att han andades!

Upp till toppen
Annons: