Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 561 ggr
eddiebun
2016-10-03 22:44

Ljudligt kurrande mage

Min kanin har haft en högt kurrande mage ett längre tag nu, har behandlat med minifom men det sitter i. Han äter, dricker och bajsar som vanligt så det är bara det där ljudliga kurrandet. Ibland kan det vara tyst i en timme, och då får man förhoppningen att det ska ha gått över.. bara för att det ska börja kurra högt igen! Blir nästan tokig av det, är rädd för att han ska ha ont också. På fredag ska han till veterinären. Men är det någon som vet om kaniner kan ha ljudligt kurrande mage och det är helt normalt? För jag förstår verkligen inte varför det är där när han både äter och bajsar normalt :/

Annons:
eelliieeee
2016-10-04 07:19
#1

Min kanin hade också kurrande mage och efter ett tag började hon dricka mer, bli dålig i magen och gå ner i vikt. Jag gav henne minifom men det hjälpte inget alls. Visade sig att hon hade koccidios när jag skickade in träckprover till SVA.

eddiebun
2016-10-06 19:12
#2

Ajdå det lät inget roligt. Får hoppas att det inte är det. Hans mage har börjat kurra mindre i alla fall 😐får nog testa om det kan vara koccidios hos veterinären imorgon.

Upp till toppen
Annons: