Annons:
Etikettmat-och-utfodring
Läst 744 ggr
e du go eller
9/27/16, 8:15 PM

Är det farligt? (kaniner)

Hej! Min kanin mår hur bra som helst och han bor i en inne bur och ofta då om jag äter ngt lördags godis tex kakor. Han brukar ofta få smaka på en liten bit.
Är det något jag borde sluta med eller är det okej att de händer typ en gång i månaden. 
Vet själv att de är mycket socker men vill vara på den säkra vägen. 

Ps: Detta händer inte varje lördag utan bara någon gång sådär. Är de något jag borde sluta med? ❤️

Annons:
Fridaaaa
9/27/16, 8:19 PM
#1

Svårt att säga när man inte vet vad du ger och gör?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

zemlathebunny
9/27/16, 8:41 PM
#2

Bättre att du ger kaninen eget lördagsgodis. Kanske kan du blanda lite persilja och banan eller nån annan frukt.

Smultrondraken70
9/27/16, 9:30 PM
#3

Skulle inte låta kaninen smaka av "människogodis" hur sällan det än är. Kaninen blir precis lika glad för lite persilja, en liten morotsbit eller liknande. Tänk också på att kaninen inte tål kakao, som ju finns i choklad bland annat.

fossingen
9/27/16, 9:33 PM
#4

#0 Alltså, vad är din fråga? Ser ingenstans var du frågar om "namnet" av vad du ger eller vill ha svar på 🤔 Detta ser jag:

"

Hej! Min kanin mår hur bra som helst och han bor i en inne bur och ofta då om jag äter ngt lördags godis tex kakor. Han brukar ofta få smaka på en liten bit.
Är det något jag borde sluta med eller är det okej att de händer typ en gång i månaden. 
Vet själv att de är mycket socker men vill vara på den säkra vägen. 

Ps: Detta händer inte varje lördag utan bara någon gång sådär. Ä"?????


tixEntry
9/27/16, 9:34 PM
#5

Nej, ge hellre kaninen lite eget godis som #2 säger. Det kan vara en kvarts äpple, en liten bananbit, ett litet knippe persilja eller några spenatblad. Eller något utifrån, tex maskrosblad eller kirskål, om du hittar det. :)

#1 #4 Kopiera texten och klistra in någon annanstans så ser man hela

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Fridaaaa
9/27/16, 9:48 PM
#6

#5 Fungerar ej på mobil.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[AnimeV4]
9/28/16, 2:01 AM
#7

Såhär ska det vara:

Hej! Min kanin mår hur bra som helst och han bor i en inne bur och ofta då om jag äter ngt lördags godis tex kakor. Han brukar ofta få smaka på en liten bit.

Är det något jag borde sluta med eller är det okej att de händer typ en gång i månaden.

Vet själv att de är mycket socker men vill vara på den säkra vägen.

Ps: Detta händer inte varje lördag utan bara någon gång sådär. Är de något jag borde sluta med? Hjärta

Upp till toppen
Annons: