Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 688 ggr
Kalvin555
2016-09-23 23:50

Plötsligt överdrivet matglad

Hej! Vi har en kastrerad hankanin som är 5 år. Han går fritt i huset, har alltså ingen bur, men egen hörna med toalåda och hö, pellets och vatten. Vi har även en katt som såklart har sin vrå med egen toalåda och mat. På sista tiden har kaninen blivit galen i mat och äter av kattens torrfoder. Inte bra såklart . Min fråga är: varför blir kaninen plötsligt helt hysteriskt hungrig? innan var det lugnt vid matdags men nu äter han sin mat och sen försöker han ta kattens mat.

Annons:
tiger tok
2016-09-24 06:39
#1

Ge bara hö och vatten ett tag!! Ring och rådfråga veterinären också, kan vara mask eller någon sjukdom!!

eelliieeee
2016-09-24 09:30
#2

Min ena hona blev jättehungrig precis som din. Hon hetsåt allt hon kom åt oavsett vad det var. Det visade sig att hon hade Koccidios. Dock rasade hon i vikt samtidigt vilken din kanin kanske inte har gjort. Jag tycker att du ska rådfråga en veterinär, precis som #1 säger.

Kalvin555
2016-09-24 12:00
#3

Tack för svar! Ska prova med bara hö så kanske ovanan bryts. Han har inte tappat vikt. Inte ökat heller fast han äter allt han kommer över. Får nog ringa veterinären.

Upp till toppen
Annons: