Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 876 ggr
Sirandra
2016-09-21 17:19

ta hand om en kanin utomhus under vintertid!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Nu är det som så här att jag funderar på att ha kaninen utomhus under vintern. (pga mindre komplikationer inomhus inget jätte relevant) När jag har henne inomhus så får hon hoppa runt minst 6 timmar per dag hur tar ni hand om era kaniner som står utomhus under det kalla halvåret eftersom att man kan ju inte ta in kaninen hur som helst när den fått vinterpäls osv?

Annons:
tlover
2016-09-21 17:37
#1

Vi hade helt enkelt stora burar, men jag vet vissa som har säkra hagar som funkar även vintertid helt enkelt.

l'm back

tiger tok
2016-09-21 19:29
#2

Stora burar, mycket halm och om möjligt en kompis!! Var även ute mycket och ha ordentligt med kläder!!

tlover
2016-09-21 19:41
#3

Om du vill ha mer tips? än just Motion (vilket var det jag trodde du syftade på) så är mitt starka tips? bra lampor både pannlampa och en stationär stark lampa och bra plats att sitta i närheten för dig själv. Då kommer du vara ute mer.

l'm back

Fridaaaa
2016-09-21 20:02
#4

Stora burar,, även hagar att vara i. Gå i sele :)
Blir dock mindre vintertid än sommartid.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Marsvinsmamman
2016-09-21 21:42
#5

Gör en rejäl Hage och sätt upp utebelysning. Kan ni inte sätta upp fast belysning så funkar det även med ljusslingor (såna som man sätter upp på julen i trädgården) på väl valda ställen. Lyser upp mjukt och fint.  Sätt ut ett trädgårdsbord och en stol i hagen så kan du vistas ute mer med kaninen.

tixEntry
2016-09-22 09:54
#6

Mina kaniner fick vara i hagen när vi var hemma som vanligt, men lite kortare stunder då de inte gillade snö så mycket. De fick också lite mer pellets och nytt vatten oftare.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Annons:
sossos
2016-09-22 14:41
#7

Säger precis som alla andra. Har du ett kaninsäkert garage eller liknande kan även låta kaninen springa där ;-)

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Sirandra
2016-09-22 18:21
#8

Jätte tack för alla svar! tror jag får söka lite inspiration till stora utomhus hagar/burar och fixa med en hel del lampor och ljus slingor! :)

Upp till toppen
Annons: