Annons:
Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1104 ggr
Linjen
9/18/16, 7:59 PM

Byter han färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina kaniner verkar byta ut sommarpälsen nu. Den svarta fick lite brun färg av solen, men jag tyckte inte att han var så brun som han är nu. Eller syns det mer nu för att det är en så stor kontrast mellan det bruna och det svarta? Kommer han bli svart när han är klar med fällningen? Hans mamma är chokladbrun, därför blir jag lite förvirrad av färgerna. Han är ca ett år. Han borde ha ändrat färg tidigare kanske?

Annons:
tixEntry
9/18/16, 8:03 PM
#1

Hans egentliga färg är svart. När de fäller päls så vinterpälsen kan växa ut så är den nya pälsen i deras rätta färg, den gamla brukar vara solblekt. Min förra kanin var svart och han blev också väldigt solblekt och var i slutet av sommaren väldigt brun.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Linjen
9/18/16, 8:08 PM
#2

Ok, tack. Misstänkte att det var så. Men tyckte inte att han var så brun innan han började fälla. Han ser rätt rolig ut dock. Den andra kaninen är viltfärgad, så det blir inte lika tydligt på henne. Men då kan jag räkna med att få behålla min svarta lilla gubbe då 😁

tixEntry
9/19/16, 8:09 AM
#3

#2 Ja, de ser ganska roliga ut😃

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Peak303
9/19/16, 7:07 PM
#4

Enda färgerna som möjligen skulle kunna "byta" färg är zoblar och ryssar. Då dem under sina fällningar kan ändra sin färg lite smått i maskar och sadlar. Ryssar ändrar även färg beroende på hur kallt och varmt det är. De blir vita när det är för "varmt" och får bra färg när det är kallt.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Upp till toppen
Annons: